یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

پیش‌بینی این است که باشگاه پرسپولیس با دریافت مبلغی قابل‌توجه رضایتنامه عبدالکریم حسن را صادر می‌کند.

پرسپولیس فولاد

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | سرانجام خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید و اسپانیایی پرسپولیس، بامداد دیروز وارد ایران شد و ظهر هم جلسه‌ای با رضا درویش در ساختمان باشگاه پرسپولیس برگزار کرد. با ورود گاریدو به ایران، نقل‌وانتقالات پرسپولیس شکلی جدی‌تر به‌خود می‌گیرد. به‌طور حتم باشگاه باید با نظر سرمربی جدید، چند بازیکن جدید استخدام کند و چند بازیکن را هم کنار بگذارد. البته اتفاقات نگران‌کننده قبل از آمدن گاریدو افتاد؛ علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی‌ ساز جدایی زدند و حالا هم به‌نظر می‌رسد رفتن آنها از تیم تمام‌شده است.

هیأت مدیره، مخالف بازگشت بیرانوند
یکی از مسائل جدی پرسپولیس برای فصل جدید دروازه‌بان است. بیرانوند و باشگاه روزهای حساسی را پشت‌سر می‌گذارند. روزهای اول عزم بیرانوند برای رفتن جدی بود اما او هفته گذشته تلاش کرد تا هر طور شده به پرسپولیس برگردد ولی اعضای هیأت مدیره مخالف این کار هستند. با این حال، گفته می‌شود مدیران اسپانسر باشگاه به حفظ این دروازه‌بان تمایل دارند. به‌نظر می‌رسد تفاهم مدیران باشگاه و اسپانسر تکلیف بیرانوند را روشن می‌کند. این روزها اخبار دیگری هم درباره پرسپولیس و بیرانوند منتشر شده است؛ اینکه پرسپولیس منتظر است تا او با باشگاه دیگری به توافق رسمی برسد تا بلافاصله شکایت از این دروازه‌بان را به جریان بیندازد. برخی نزدیکان بیرانوند هم می‌گویند او بابت عقد قرارداد با تیم جدید و خطر محرومیت، دچار تردید شده و در موقعیتی سخت قرار گرفته است. با اینکه از نظر بعضی‌ها باشگاه پرسپولیس تا لحظه آخر منتظر این دروازه‌بان می‌ماند اما از طرف دیگر گفته می‌شود مدیران این باشگاه با محمدرضا اخباری و دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان هم در حال مذاکره هستند. آنها حتی جلسه‌ای هم با اخباری برگزار کرده‌اند.

پیشنهاد بالاتر به اسماعیلی‌فر
مهدی ترابی شانس کمی برای بازگشت به پرسپولیس دارد؛ چراکه مبلغی را از مالک باشگاه تراکتور دریافت کرده است اما بازگشت اسماعیلی‌فر دور از ذهن نیست. اسماعیلی‌فر با تراکتور قرارداد ۲ساله امضا کرده اما می‌گویند طبق قانون جدید فدراسیون فوتبال، عقد قرارداد ۲ساله با بازیکن بالای ۳۰سال اعتبار ندارد و با توجه به همین قانون، باشگاه پرسپولیس به اسماعیلی‌فر پیغام داده که می‌تواند بدون نگرانی توافقش با تراکتور را نادیده بگیرد. گفته می‌شد مشکل اصلی این سه بازیکن با پرسپولیس بر سر مسائل مالی بوده و حالا باشگاه در آخرین مذاکره مبلغ پیشنهادی به اسماعیلی‌فر را بیشتر کرده است. با این حال، ترس از شکایت احتمالی تراکتور، مدافع فصل گذشته سرخپوشان را برای بازگشت مردد کرده اما مدیران حقوقی پرسپولیس به اسماعیلی‌فر گفته‌اند که خطری بابت محرومیت او را تهدید نمی‌کند. به‌نظر می‌سد تکلیف اسماعیلی‌فر تا پایان هفته مشخص شود ولی پرسپولیسی‌ها برای احتیاط با گریگول چابرادزه مدافع ذوب‌آهن نیز مذاکره کرده‌اند.
پرسپولیس در خط تدافعی هم شرایط نرمالی ندارد. توافق با گولسیانی قطعی نشده و قطعا پرسپولیس برای پرداخت مبلغ مورد نظر این بازیکن، چالش خواهد داشت. از طرفی علی نعمتی هم هنوز با پرسپولیس به توافق نرسیده و قبل از تمدید قرارداد خواسته باشگاه طلب ۶میلیاردی‌اش را پرداخت کند. باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری با فرشاد فرجی هم ندارد و به‌احتمال زیاد عبدالکریم حسن مدافع قطری‌اش را از دست می‌دهد و این خبر خوبی برای هواداران پرسپولیس نخواهد بود.
در ۲هفته گذشته خبرهای مختلفی در مورد احتمال بازگشت عبدالکریم حسن به فوتبال قطر در رسانه‌های ایرانی و قطری منتشر شد ولی خود او جدایی از پرسپولیس را تکذیب کرد. با این حال گفته می‌شود چند عضو بلندپایه از مقامات ورزش قطر خواهان بازگشت او به فوتبال قطر شده‌اند و حتی محرومیتی را که برای این مدافع درنظر گرفته بودند، لغو کرده‌اند. سایت «الرایه» قطر مدعی شد باشگاه العربی این کشور نیز برای جذب عبدالکریم حسن اقدام کرده و حتی هیأتی از این باشگاه به ایران سفر کرده‌ است تا رضایت باشگاه پرسپولیس را برای صدور رضایتنامه مدافع پیشین السد جلب کند. پیش‌بینی این است که باشگاه پرسپولیس با دریافت مبلغی قابل‌توجه رضایتنامه این بازیکن را صادر می‌کند. مدیران پرسپولیس برای اینکه با انتقاد هواداران روبه‌رو نشوند، چند جایگزین برای او درنظر گرفته‌اند.

جذب مهاجم خارجی
پرسپولیس هنوز به‌طور رسمی لیست مازاد را اعلام نکرده است ولی شایعه شده بازیکنانی چون سعید صادقی، محمدمهدی احمدی و فرشاد فرجی از این تیم جدا می‌شوند و رفتن وحدت هنانوف هم قطعی است. یکی از اهداف مهم پرسپولیس جذب یک مهاجم خارجی است و غیر از اینکه چند ایجنت فیلم‌های مختلفی را در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده‌اند، مدیران باشگاه هم از گاریدو خواسته‌اند تا برای تقویت خط حمله و جذب مهاجم خارجی، گزینه مورد نظرش را به آنها معرفی کند. پرسپولیس بعد از منتفی‌شدن حضور شهریار مغانلو و جواد آقایی‌پور در این تیم، امیدوار به جذب مهدی لیموچی و فرشاد احمدزاده هستند تا فاز تهاجمی‌شان را تقویت کنند.

کد خبر 865162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha