مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

کافی است یک آخر هفته را به گالری‌گردی در گالری‌های مشهور و شناخته‌شده تهران اختصاص دهید تا از حال و هوای پرشور تماشای آثار هنری بر دیوار نمایشگاه‌ها و نگارخانه‌ها با خبر شوید.

گالري

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: اگر این آخر هفته تصمیم گرفتید گردشی از جنس هنر را تجربه کنید، به این گالری‌ها سر بزنید.

نام مقصد: گالری اثر

نشانی: خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک۱۶

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایرانشهر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان هفتم‌تیر

روز و ساعت فعالیت: هر روز به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۱ تا ۱۹

معرفی: این گالری ابتدا فعالیت خود را از درکه آغاز کرد و بعد به موقعیت فعلی در مرکز تهران منتقل شد و به‌صورت تخصصی به هنر معاصر ایران می‌پردازد.

استعدادیابی و آموزش هنری

گالری اثر با نمایش آثاری از هنرمندان نوظهور و مطرح، جایگاه خود را به‌عنوان بخشی مهم از حوزه‌ فرهنگی تثبیت کرده است. این گالری نه‌تنها از طریق برپایی نمایشگاه‌ها، به پرورش استعدادهای جدید کمک می‌کند، بلکه از مشارکت مشاوران هنری در گالری استفاده کرده تا به استعدادیابی، آموزش و حمایت از استعدادهای هنری بپردازد. این گالری منجر به تقویت حضور هنری ایران در جوامع جهانی شده و ضمن ارائه‌ برنامه‌ حمایتی از هنرمندان، نقش مهمی در جلب توجه دنیا به‌ هنر معاصر ایران به‌خصوص نقاشی ایفا کرده است.

تماشای هنر در ۲ گالری قدیمی مرکز شهر

نام مقصد: گالری شیرین

نشانی: خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، پلاک۵۵

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: سنایی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان هفتم‌تیر

روز و ساعت فعالیت: هر روز به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹

معرفی: این گالری از ۲فضای نمایشگاهی تشکیل شده است که اولی به مجموعه‌های دائمی و دیگری به نمایشگاه‌های ۲هفته‌ای برای هنرمندان جوان اختصاص دارد.

محتوای متغیر نمایشگاه

گالری شیرین یکی از گالری‌های پررفت‌وآمد و پرطرفدار تهران است و آثار هنری مختلفی از مجموعه‌های عکس و نقاشی و هنرهای حجمی مثل مجسمه و آثار مفهومی از هنرمندان برجسته ایران و جهان به نمایش می‌گذارد. محتوای در حال تغییر نمایشگاه دوم باعث شده که نمایشگاه‌های آن همیشه جاری و مرتبط با فرهنگ باشد و تاحدممکن به نمایش آثار هنرمندان نوظهور اختصاص داشته باشد. بخش عمده‌ تمرکز این گالری بر نقاشی‌های معاصر، مجسمه‌ها و عکاسی‌هاست و بعضی آثار هنری را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند.

کد خبر 865274
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha