یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

بعد از «بابیلون» به کارگردانی دِیمین شزل که سال ۲۰۲۲ اکران شد، برد پیت در فیلمی بازی نکرد؛ تهیه‌کنندگی کرد، صداپیشگی کرد، اما بازی نه. اما امسال قرار است جبران این کم‌کاری را کند.

برد پيت

همشهری آنلاین: تقریبا تا یک ماه‌ونیم دیگر «گرگ‌ها» ساخته جون واتس با بازی برد پیت و جورج کلونی به نمایش درمی‌آید. این روزها هم پیت در فیلم پرخرج «فرمول یک» ساخته جوزف کوزینسکی مشغول بازی است. به همین مناسبت مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های برد پیت را مرور کردیم.

۱۰ نقش ماندگار برد پیت که حتما باید ببینید

تلما و لوئیز (ریدلی اسکات، ۱۹۹۱)

نقشی کوتاه اما به‌یادماندنی در فیلمی سراسر زنانه که موفقیتی بزرگ برای پیت رقم زد. گویا نقش دزد خوش‌سیما اول به جورج کلونی پیشنهاد شده بود، اما در نهایت پیت نقش را به دست آورد.

هفت (دیوید فینچر، ‌۱۹۹۵)

دیوید میلز (پیت) که به‌تازگی انتقالی گرفته و ویلیام سامرست (مورگان فریمن) که در آستانه بازنشستگی است، دو کارآگاه جنایی‌اند که درگیر پرونده یک قاتل سریالی دگرآزار می‌شوند، قاتلی که قتل‌های خود را به‌دقت بر طبق هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است.

باشگاه مشت‌زنی (دیوید فینچر، ۱۹۹۹)

جوانی بی‌نام (ادوارد نورتن)، مبتلا به بی‌خوابی با زندگی تکراری و ملال‌آور، با جوان عجیب و غریبی به نام تایلر داردن (پیت) آشنا می‌شود و با هم باشگاهی را راه می‌اندازند که در آن افراد تا سر حد مرگ با هم مبارزه می‌کنند. جوانب بی‌نام و تایلر با هم هدایت اعضای باشگاه را برای انجام یک خرابکاری بزرگ به عهده می‌گیرند.

یازده یار اوشن (استیون سودربرگ، ‌۲۰۰۱)

دنیل اوشن (جرج کلونی)، پس از آزاد شدن از زندان، با دوست قدیمی خود راستی رایان (پیت) گروهی یازده نفره جمع می‌کنند و دست به سرقت یکی از بزرگترین خزانه‌های کازینوهای لاس وگاس می‌زنند.

تروآ (ولفگانگ پترسون، ‌۲۰۰۴)

روایت جنگ معروف تروآ که جنگجویان یونانی با اسب چوبی وارد شهر می‌شوند و قهرمان افسانه‌ای، آشیل (پیت)، قدرت جنگاوری‌اش را در این جنگ به رخ می‌کشد. فیلمی پرخرج که با فروش بالا و نقدهای عموما نفی.

خانم و آقای اسمیت (داگ لیمان، ۲۰۰۵)

جان (پیت) و جین اسمیت (آنجلینا جولی) در ظاهر زن و شوهری عاشق و معشوق‌اند، اما هر دو بدون اطلاع دیگری قاتلانی مزدورند. وقتی این واقعیت آشکار می‌شود که هر یک از آنها برای کشتن طرف مقابل استخدام شده، علاقه‌شان به یکدیگر مانع از انجام ماموریت‌ می‌شود و تصمیم می‌گیرند دشمن مشترک‌شان را از میان بردارند.

حرامزاده‌های لعنتی (کوئنتین تارانتینو، ۲۰۰۹)

آلدو آپاچی (پیت) فرمانده جوخه کارآزموده و ضد نازی حرامزاده‌ها برنامه ترور هیتلر را می‌چیند و اتفاقا موفق می‌شود که به هدفش برسد.

درخت زندگی (ترنس مالیک، ۲۰۱۱)

فیلم معنی و تاریخچه زندگی را از دید مردی میانسال با مرور خاطرات کودکی او در دهه ۱۹۵۰ در تگزاس بازسازی می‌کند و آن را با جلوه‌های تصویری به منشأ خلقت پیوند می‌دهد. پیت نقش آقای اوبرین، پدرخانواده، را بازی می‌کند.

روزی روزگاری هالیوود (کوئنیتن تارانتینو، ۲۰۱۹)

در سال ۱۹۶۹ در لس آنجلس، یک بازیگر تلویزیونی رو به افول به‌نام ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) به همراه بدلکار حرفه‌ای خود، کلیف بوث (پیت)، در جست‌وجوی راهی برای موفقیت در هالیوودند و به طور ناخواسته درگیر ماجرای قتل شارون تیت و دست چارلز منسن می‌شوند.

قطار سریع‌السیر (دیوید لیچ، ۲۰۲۲)

پنج آدمکش حرفه‌ای در یک قطار ژاپنی همدیگر را می‌یابند و می‌فهمند که مأموریت هر یک مربوط به مأموریت چهار نفر دیگر است. برد پیت، در نقش لیدی باگ، قاتلی کارکشته اما بدشانس است که از اضطراب رنج می‌برد.

کد خبر 865296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    توی درخت زندگی چه نقش ماندگاری داشت؟؟؟ نقشش را عباس آقا هم میتونست بازی کنه نویسنده مطلب اصلا این به غاصطلاح فیلم را دیده؟ خداییش اصلا درخت زندگی ارزش دیدن داره که بخواد نقشی توش ماندگار بشه