شین‌هوا نوشت: پزشکیان در تمام مدت انتخابات خود را اصلاح‌طلب معرفی کرد و از تعامل با کشورهای بزرگ برای رفع تحریم‌ها می‌گوید.

پزشکیان

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: خبرگزاری رسمی دولت چین انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را در چارچوب کارزار رفع تحریم‌ها و احیای برجام ارزیابی کرد.

در بخش‌های دیگری از این گزارش آمده است:

همزمان با به قدرت رسیدن پزشکیان، مردم ایران امیدوارند که دولت جدید بتواند بحران اقتصادی داخلی را کاهش دهد، به تشدید تنش‌ها با اسرائیل رسیدگی کند و با تقویت روابط با سایر کشورها، رفاه و ثبات را ارتقا بخشد.

او در طول مبارزات انتخاباتی خود از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی حمایت کرد و تعامل با کشورهای بزرگ را در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران برای رفع تحریم‌هایی که به شدت اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است، ترویج داد.

پزشکیان به عنوان مدافع حقوق قومیت‌ها، کارزاری برای ارتباط با بسیاری از اقوام ایران راه انداخت و چهره خود را در میان اقلیت‌های ایران درخشان کرد.

او در مناظره ریاست‌جمهوری پیش از دور دوم رای گیری گفت: آیا می‌خواهیم مشکلات خود را با دنیا حل کنیم یا نه؟ من معتقدم برای حل مشکلات کشور باید از بن بست خارج شویم.

علیرغم چالش‌ها، شهروندان ایرانی امیدوارند که رئیس‌جمهور منتخب اصلاح‌طلب بتواند رونق اقتصادی را ارتقا دهد و به تنش‌های فزاینده کشور با اسرائیل و قدرت‌های غربی رسیدگی کند.

پزشکیان پس از پیروزی تمایل خود را برای ترویج گفت‌وگو، وحدت و اجماع ملی در تشکیلات و حکومت‌داری برای رسیدگی به مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اعلام کرد.

نمایندگی این خبرگزاری در تهران در گفت‌وگو با کارشناسان ایرانی نوشت که بسیاری از آنها موافقند که رکود اقتصادی، تحریم‌های آمریکا و تشدید تنش‌های منطقه‌ای از مهمترین چالش‌ها هستند.

انتظار معجزه نداریم

نمایندگی شین‌هوا در تهران با ایرانیان نیز گفت‌وگو کرده است.

مسعود حسینی، ۵۳ ساله، به شین‌هوا گفت که انتظار دارد پزشکیان به وعده‌های انتخاباتی خود به ویژه در زمینه هایی مانند بهبود معیشت مردم عمل کند.

مریم، مادر سه فرزند ۵۰ ساله، با ابراز امیدواری از اینکه رئیس‌جمهور جدید روابط ایران با سایر کشورها را برای حفظ منافع ملی تقویت کند، گفت: انتظار داریم تورم مهار شود و بخش مسکن بهبود یابد.

منوچهر رحیمی نژاد ۵۸ ساله به شینهوا گفت که دولت جدید باید به تضمین صلح و آرامش در منطقه کمک کند. با این حال، او خاطرنشان کرد که انتظار ندارد رئیس جمهور منتخب معجزه کند و مشکلات کشور را در یک یا دو سال حل کند.

او گفت: مهم نیست که چه کسی انتخاب شود، باید به او فرصت کافی برای حل مشکلات داده شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در سال ۲۰۲۵ برگزار شود، به دلیل درگذشت غیرمنتظره رئیسی در سانحه بالگرد در ۲۹ اردیبهشت برگزار شد و با پیروزی پزشکیان، دوره جدید چهار ساله آغاز خواهد شد.

کد خبر 865313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha