دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران دیروز برای دومین روز متوالی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری با یک رشد پرقدرت مواجه شد.

بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین، با مشخص‌شدن نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان در این انتخابات، بازار سهام از ابهام خارج شد و روز شنبه در نخستین روز رشد ۴.۲درصدی را تجربه کرد. واکنش بازار سهام به این رویداد به قدری بود که در روز شنبه تقریبا همه نمادها با رشد مواجه شدند. این بالاترین میزان رشد شاخص بورس پس از پیروزی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در تاریخ بازار سرمایه بود.

دیروز نیز این روند صعودی ادامه یافت و شاخص کل بازار سهام توانست با ۳۷هزارو۶۳۰واحد رشد به محدوده ۲میلیون‌و۲۲۶هزار واحد برسد. شاخص بورس ظرف ۲روز گذشته در شرایطی توانست به‌راحتی از محدوده ۲.۲میلیون واحد عبور کند که ماه‌ها بود در محدوده ۲.۱میلیون واحد در نوسان بود. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد با رشد محسوسی مواجه شد و توانست پس از مدت‌ها از مرز ۵هزارمیلیارد تومان فراتر رود.

بیشتر بخوانید

واکنش بازارها به انتخاب مردم | صعود انفجاری بورس، نزول طلا و دلار

اولویت‌ های اقتصادی رئیس‌جمهور جدید چه باید باشد؟

به‌نظر می‌رسد بازار سهام امیدواری زیادی به برنامه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور برای حذف نظام قیمت‌گذاری دستوری، تک‌نرخی‌شدن ارز، کاهش مداخلات دولتی، ایجاد فضای رقابتی در اقتصاد و فاصله‌گرفتن از اقتصاد دولتی دارد، و همین عوامل ازجمله دلایلی بوده که بازار سهام به پیروزی مسعود پزشکیان روی خوش نشان داده است.

کد خبر 865363
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha