خطر سالمندی در تیم پرسپولیس، قهرمان این سالیان فوتبال ایران را به‌شدت تهدید می‌کند.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

آماده‌سازی پرسپولیس برای حضور در فصل جدید مسابقات لیگ برتر به شکل جدی استارت خورده. بعد از حرف و حدیث‌های فراوان، سرانجام خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی این تیم هم وارد تهران شد و به‌زودی تمرینات را اداره خواهد کرد. همزمان تمدید قراردادها هم جریان دارد و انتظار می‌رود از خریدهای جدید نیز رونمایی شود. همه اینها در حالی است که یک خطر بزرگ همچنان سرخپوشان را تهدید می‌کند. قهرمان این سالیان فوتبال ایران، با ترافیک بازیکنان مسن مواجه است و آینده تیم به‌دست فراموشی سپرده شده. حقیقت آن است که پرسپولیس نیاز به بازیکنان جوان بیشتری دارد؛ هم برای مبارزه در ۳جبهه تا پایان فصل و هم برای ساختن فردایی که کمتر از امروز نباشد. فعلا اما چنین بویی به مشام نمی‌رسد.

تمدید با مسن‌ها

درحالی‌که برخی بازیکنان مهم تیم همچون علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی در آستانه جدایی قرار گرفته‌اند، مدیران باشگاه فرایند تمدید با سایر نفرات را آغاز کرده‌اند که در این میان هم سن بالای تمدیدشوندگان جلب توجه می‌کند. نخستین کسی که برای فصل جدید با سرخپوشان به توافق رسید وحید امیری بود. این بازیکن ۳۶ساله بخش قابل‌توجهی از لیگ بیست‌سوم را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما اواخر فصل آماده شد و انصافا اثرگذاری خوبی داشت. همین هم سرخپوشان را برای تمدید با او راضی کرد. همزمان مرتضی پورعلی‌گنجی ۳۲ساله هم با پرسپولیس تمدید کرد و البته خبرهایی مبنی بر توافق باشگاه با سروش رفیعی و عیسی آل‌کثیر هم به گوش می‌رسد؛ هر دو ۳۴ساله!

ماندنی‌ها

غیر از این، ادامه حضور برخی دیگر از بازیکنان سن بالای پرسپولیس هم در این تیم قطعی به‌نظر می‌رسد. امید عالیشاه، کاپیتان ۳۲ساله پرسپولیس در این دسته قرار می‌گیرد و البته باید نفراتی همچون محمدحسین کنعانی‌زادگان ۳۰ساله و مسعود ریگی ۳۳ساله را هم به این فهرست اضافه کرد. از سوی دیگر طبعا باشگاه تلاش خواهد کرد گئورگی گولسیانی ۳۳ساله را هم بعد از حضور مؤثرش در یورو۲۰۲۴ حفظ کند. در سمت چپ خط دفاعی، قرمزها عبدالکریم حسن ۳۰ساله را در اختیار دارند که اگر از تیررس مشتریان متعدد عربی در امان بماند، فصل بعد هم برای قرمزها بازی خواهد کرد. شایعه عجیبی هم سر زبان‌هاست در مورد اینکه به سعید صادقی ۳۰ساله نیز پیشنهاد تمدید قرارداد داده شده است.

حضور کمرنگ جوانان

به این ترتیب همانطور که می‌بینید، نقش بازیکنان جوان در پرسپولیس بسیار کمرنگ است. ۲امید اصلی قرمزها در این زمینه معطوف به اوستون اورونوف، پدیده ۲۳ساله ازبکستانی است که وارد فصل آخر قراردادش با قرمزها می‌شود و البته یاسین سلمانی ۲۲ساله که بعد از رفع مصدومیت بالاخره فرصت حضور در میدان را پیدا خواهد کرد. این اما واقعا برای پرسپولیس کم است و باشگاه باید بیش از اینها برای جوان کردن تیم تلاش کند؛ یا از طریق خرید ستاره‌های کم‌سال‌تر در بازار نقل‌وانتقالات، یا از راه میدان دادن به استعدادهای جوان تیم‌های پایه. به‌طور کلی در این سال‌ها از جوان کردن پرسپولیس غفلت شده و این می‌تواند خطرناک باشد.

کد خبر 865427
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    مثل همیشه با داوران قرارداد امضا کنید، فصل نقل و انتالات رو بردین