مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران از بازگشایی دسترسی بزرگراه سالت به بزرگراه شهید یاسینی در مرداد سال  جاری خبر داد.

بزرگراه رسالت

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی صداقتی با بیان اینکه افتتاح ۲ طرح را ماه آینده در دستور کار داریم، گفت: طرح اول مربوط به فاز سوم پروژه نواب - تندگویان است که نقش موثری در رفع اختلال ترافیکی خواهد داشت و دومین طرح نیز بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به بزرگراه شهید یاسینی از جمله پروژه‌های قدیمی پایتخت است.

وی در آیین افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید حسین همدانی که امروز انجام شد، گفت: بنا داریم که امسال ۲۵ پروژه این چنینی افتتاح کنیم البته تاکنون چهار پروژه در سال جاری افتتاح شده است و هر ماه پروژه ها را تکمیل وتحویل شهروندان ‌خواهیم داد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها تنها مربوط به بخش‌های بزرگراهی است، اظهار کرد: با لحاظ کردن پروژه‌های آسفالتی و موارد مشابه تعداد پروژه‌های تکمیلی بیش از ۲۹ پروژه خواهد شد.

تعیین ضرب العجل برای بازگشایی زیر گذر بزرگراه شهید همدانی

صداقتی با اشاره به اینکه این پروژه زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی در ابتدای این دوره مدیریت شهری برای شهرداری تهران به صورت ضرب‌العجل تعریف شد، گفت: در ابتدا مدت زمان ۴۵ روز محور بزرگراه شهید همدانی به جهت اصلاح روی عرشه پل مسدود شد.

به گفته وی، اقدام اصلاحی انجام شده ما را بر این داشت که دسترسی را در این مسیر تعریف کنیم که با زیرگذری به طول ۹۰۰ متر و با کاهش مسیر ۳ کیلومتری دسترسی‌های بزرگراه همدانی را تکمیل کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران افزود: در انجام این پروژه چند معارض ملکی و تاسیساتی وجود داشت زمین متعلق به شرکت لاستیک سازی با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ در اختیار پروژه قرار گرفت و بلافاصله عملیات عمرانی باقی مانده تکمیل شد.

صداقتی تاکید کرد: غیر از این موضوع ما معارض برقی را در تقاطع با این پروژه داشتیم که توسط مدیریت اداره کل برنامه ریزی حوزه فنی و عمران و شرکت برق منطقه‌ای به بهترین نحو پیش رفت و عملا این دو موضوع اصلی به سرانجام رسیدند.

وی ادامه داد: سال گذشته، پروژه R۱۲ را داشتیم که این پروژه هم تحت قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد که در منطقه اثرگذار بود و در این دوره مدیریت شهری تعدد پروژه‌ها را در این منطقه داشتیم تا عقب ماندگی زیرساخت‌های شریانی در این منطقه را کم‌ کنیم.

صداقتی با اشاره به پروژه‌هایی که در آینده افتتاح خواهد شد، افزودد: در دو ماه پیش رو چند پروژه تحویل شهروندان خواهد شد. پروژه گلبرگ در آخر تیرماه افتتاح می شود که تداخل‌های ترافیکی در بزرگراه باقری را حل می‌کند، البته در بزرگراه باقری هفت پروژه تعریف کردیم و بعد از افتتاح آنها، وضعیت این بزرگراه مطلوب خواهد شد.

بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی از مرداد امسال

به گفته وی، در مرداد ماه دو افتتاح خواهیم داشت، بازگشایی اول مربوط به فاز سوم پروژه نواب تندگویان است که نقش موثری در رفع اختلال ترافیکی خواهد داشت و دومین بازگشایی دسترسی بزرگراه رسالت به یاسینی است که جزو پروژه‌های قدیمی شهر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه رویکرد شهردار تهران تکمیل پروژه‌های معطل مانده از دوره‌های قبلی است، یادآور شد: نوید ما به هم شهروندان غرب تهران این است که ابرپروژه محور دو گاز که قراردادش با پیمانکار منعقد شده و عملیات اجرایی آن که ادامه محور کرمان خودرو با فهمیده است را در برنامه کاری داریم که احتمالا به این دوره از مدیریت شهری نخواهد رسید اما برنامه‌های آن تنظیم و تهیه شده است.

کد خبر 865519
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha