دور جدید ثبت‌نام از متقاضیان خودروهای وارداتی از امروز آغاز می‌شود و متقاضیان جدید می‌توانند بعد از تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن ۵۰۰میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کنند.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی

به گزارش همشهری آنلاین، توقف واردات خودروهای خارجی در سال ۱۴۰۱ پس از مدت‌ها لغو و امکان واردات خودرو فراهم شد. در اسفند ماه همان سال بیش از ۱۰۰هزار نفر تقاضای خود را برای خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو ثبت کردند که درنهایت وزارت صمت شرایط ۳۳هزار متقاضی را برای خرید خودروی خارجی احراز کرد. از آن زمان تاکنون امکان ثبت نام برای خریداران جدید خودروهای وارداتی وجود نداشت اما حالا آنطور که مدیر سامانه یکپارچه خودروها و رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داده‌اند قرار است از امروز امکان ثبت نام متقاضیان جدید نیز فراهم شود با این حال این افراد باید در گام نخست یک حساب وکالتی افتتاح کنند.

جزئیات ماجرا

آنطورکه مدیرسامانه یکپارچه خودرو خبرداده امکان ثبت‌نام متقاضیان از امروز برای همه متقاضیان فراهم است و این افراد می‌توانند پس از افتتاح حساب وکالتی به سامانه یکپارچه مراجعه و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

مهدی تقدسی در این باره توضیح داد: امکان وکالتی کردن حساب نزد یکی از شعب بانک‌ها مورد تایید به نام خودروهای وارداتی از روزدوشنبه فراهم شده و مشتریان تا روز پنجشنبه ٢١ تیرماه برای این منظور و بلوکه کردن وجه ۵٠٠میلیون تومانی در این حساب فرصت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

ساخت ۳ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی تا پایان امسال

ریزش قیمت ۵ تا ۱۸ میلیون تومانی در بازار خودروهای داخلی | جدول قیمت ها

او ادامه‌ داد: ثبت‌نام‌ از امروزسه‌شنبه آغاز خواهد شد و تا ساعاتی دیگر سبد محصولاتی که در این دور عرضه خواهند شد، اعلام می‌شود.

او تاکیدکرد:در این دوره از عرضه خودروهای وارداتی علاوه بر ایجاد امکان برای ثبت‌نام متقاضیان جدید، بار دیگر و برای آخرین بار، به ثبت‌نام کنندگان مرحله اول که اسفند ماه سال ١۴٠١ ثبت‌نام‌ اولیه انجام و نوبت‌دهی شده اما تاکنون انتخاب خودرو نداشته‌اند، این فرصت داده شده که خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی یک نوع حساب بانکی است که توسط فرد متقاضی در یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. در این نوع از حساب بانکی، فرد وکالت می‌دهد که فروشنده محصول بتواند وجه مورد معامله را از حساب برداشت کند. در زمان باز کردن حساب وکالتی، شما به عنوان متقاضی مشخص می‌کنید که چه سازمان یا شرکتی امکان برداشت وجه از حساب را دارد. برای تعیین حساب وکالتی لازم است متقاضیان به بانک مراجعه کنند. در حساب های بانکی معمولی امکان مسدودی پول وجود ندارد اما در حساب های وکالتی، متقاضی به بانک وکالت می‌دهد تا به میزان ارزش معامله، مبلغ حساب را مسدود و به حساب طرف مقابل مثلا یک شرکت وارد کننده خودرو منتقل کند.

فرآیند ثبت‌نام خودروهای وارداتی

به طورکلی فرآیند ثبت نام و تخصیص خودروهای وارداتی در چند مرحله انجام می شود.

مرحله اول- لازم است متقاضیان خودروهای وارداتی یک حساب وکالتی افتتاح کنند.

مرحله دوم- پس از افتتاح حساب وکالتی لازم است متقاضی مبلغ ۵۰۰میلیون تومان را به عنوان وجه اعتبار در حساب خود بلوکه کند. وجود این وجه اعتبار در حساب وکالتی برای همه متقاضیان ضروری است و به عنوان پیش‌نیاز در اختصاص خودروهای وارداتی است.

مرحله سوم- پس از طی این دو مرحله متقاضی خرید خودرو به سامانه یکپارچه خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و ثبت‌نام می‌کند.

مرحله چهارم- فرآیند نوبت دهی در سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود و در مرحله بعد پس از انتشار آگهی عرضه خودروهای وارداتی لازم است متقاضیان واجد شرایط به سایت مراجعه کرده و خودروی مورد نظرخود را انتخاب کنند.مرحله آخر نیز تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان است که زمان آن توسط مسئولان سامانه یکپارچه اعلام می‌شود.

کد خبر 865638
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    متقاضیان خودرو بعد از ثبت نام و تایید ... میتوانندبرای افتتاح حساب وکالتی به سامانه یکپارچه مراجعه کنند