مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پل تقاطع‌های روشندلان و پیچ شمیران که طولانی‌ترین پل فلزی سواره رو پایتخت است تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش سما، مهندس تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: پل تقاطع روشندلان و پیچ شمیران طولانی‌ترین پل فلزی سواره رو در تهران محسوب می‌شود  که 15 متر عرض و با احتساب رمپ‌ها یک کیلومتر طول دارد. [آشنایی با تاریخ تهران]

وی با بیان اینکه این پل تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک محدوده دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی احداث آن با شروع سال تحصیلی جدید به اتمام می‌رسد افزود: هم خودروهای شخصی و هم اتوبوس‌های BRT می‌توانند از این پل برای تردد استفاده کنند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد‌: بر روی پل، مسیر ویژه برای تردد اتوبوس‌های تندرو به صورت کانالیزه ایجاد می‌شود که این مسیر حدود 7 متر از عرض پل را در لاین وسط به خود اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد : دو خط عبوری نیز برای تردد خودروهای شخصی برروی پل در نظر گرفته شده است تا خودروهای شخصی نیز بتوانند در مسیر رفت و برگشت از این پل برای تردد استفاده کنند.

تشکری هاشمی اظهار کرد: بر روی این پل در تقاطع خیابان شریعتی یک ایستگاه احداث می‌شود که مسافران از طریق پله برقی می توانند به راحتی به این ایستگاه دسترسی یابند.

وی تاکید کرد: برای تردد آسان و ایمن مسافران، ایمن سازی لازم در مسیر و ایستگاه تقاطع شریعتی صورت خواهد گرفت و مسافران می‌توانند با پله برقی به داخل ایستگاه وارد و یا از آن خارج شوند.

معاون شهردار تهران اظهار کرد‌: ایجاد پل هوایی سواره رو تقاطع های روشندلان و پیچ‌شمیران ضمن آنکه از ترافیک محدوده کاسته و سبب روانی ترافیک می‌شود، زمان تاخیر در خط یک BRT را کاهش می‌دهد و در نهایت برآورد می‌شود زمان سفر در خط یک اتوبوسرانی تندور با احداث این پل هوایی 10 دقیقه کاهش یابد. 

کد خبر 86568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز