دمیرچی‌لو با اعلام اینکه سفارت جمهوری آذربایجان در ایران طی روزهای آینده بازگشایی شده و سفیر این کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: انتظار داریم این اتفاق ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده رخ دهد.

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، دستیار وزیر و مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه انتظار می‌رود بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده رخ دهد، گفت که سفیر جدید ایران در باکو هنوز تعیین نشده است.
جمهوری اسلامی ایران همواره خود را به نقش‌آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات در قفقاز متعهد می‌داند و در این مسیر بر توسعه روابط خود با کشورهای منطقه یادشده تاکید دارد.

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای مهم حوزه قفقاز، دارای اشتراکات فراوانی از جهات مختلف با ایران است؛ رابطه تهران و باکو در پی حادثه سفارت جمهوری آذربایجان با فرازونشیب‌هایی مواجه شد که با پیگیری و تلاش طرفین برای حل‌وفصل موضوع در حال رسیدن به نتیجه است.

در همین رابطه مجتبی دمیرچی‌لو، دستیار وزیر و مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبر داد.

دمیرچی‌لو با اعلام اینکه سفارت جمهوری آذربایجان در ایران طی روزهای آینده بازگشایی شده و سفیر این کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: انتظار داریم این اتفاق ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده رخ دهد.

مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه هنوز سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تعیین نشده است، بیان کرد: پروسه تعیین سفیر یک پروسه طولانی است، از این رو، ابتدا باید دولت مستقر و سپس سفیر تعیین شود.

وی با بیان اینکه اشتراکات بسیاری میان ایران و کشورهای منطقه از منظر تاریخی، تمدنی، فرهنگی، مذهبی و قومی و منافع مشترک در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، تصریح کرد: طبعا هر دولتی چه در ایران و چه در کشورهای حوزه قفقاز سر کار بیاید، علاقه‌مند به توسعه روابط دوستانه است.

مقام وزارت امور خارجه، گفت: ما انتظار داریم که دولت چهاردهم نیز توجه خاصی به این منطقه داشته باشد و چشم‌انداز روشنی برای توسعه روابط متصور هستیم.

کد خبر 865816
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 12
    به به درود بر پزشکیان
  • داد IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    16 0
    پزشکیان هنوز دولتش رو تحویل نگرفته