رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ۲ قاچاقچی که قصدداشتند یک مجسمه با قدمت ۲۰۰۰ هزار سال را ۲۰ میلیارد تومان بفروشند دستگیر شدند.

فراجا پلیس

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام خبر کشف مجسمه باستانی، اظهار داشت: درپی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی کردند که این افراد مجسمه فلزی باستانی از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را دارند.وی گفت: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۹ به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه را داخل آن نگهداری می‌شد را شناسایی کردند.

کشف مجسمه باستانی ۲۰۰۰ ساله در تهران +  عکس | قیمتی که خریدار عتیقه جات روی این مجسمه گذاشت

این مقام انتظامی عنوان کرد: مأموران پس از هماهنگی قضائی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هردونفر قاچاقچی را شناسایی و دستگیر کنند.رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد که پس از تحقیقات تکمیلی مشخص گردید که یک نفر خریدار عتیقه جات قصد خرید این مجسمه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال را داشته است.

سرهنگ قاسم پور خاطر نشان کرد: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را ۲۰۰۰سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خریدو فروش آثار باستانی اعتراف نموده و با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت. سرهنگ قاسم پور در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه اعمال مجرمانه بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا در سریع ترین زمان ممکن مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.

کد خبر 865866
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha