وزیر نفت گفت: دولت سیزدهم از طریق روش‌های غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل کرد.

جواد اوجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران افزود: افزایش تولید نفت، گاز، فرآرده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دولت شهید رئیسی موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور شد و کمک شایانی به توان مالی دولت کرد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سال ۱۴۰۱، ۱۸ درصد و در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰ درصد بود که همین روند برای سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ادامه خواهد یافت و ان‌شاءالله در دولت آینده نیز همین طور باشد. تولید نفت در دولت سیزدهم به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سالجاری باید به ۴ میلیون بشکه برسد.

وزیر نفت افزود: این مسئله را در جلسات متعدد به معاون اول رییس‌جمهور اعلام کردیم، علاوه بر آن در جهت رفع موانع تولید هم برنامه‌ریزی کردیم. تولید هر ۱۰۰ هزار بشکه نفتِ اضافه‌تر با نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال عاید کشور می‌کند.

اوجی اضافه کرد: به عنوان مدیری که ۳۵ سال تجربه کار در حوزه نفت و گاز دارم می‌گویم یکی از راهکارهای خوب برای جلوگیری از کسری بودجه و تقویت منابع درآمدی دولت با توجه به ذخائر هیدروکربنی کشور، تولید نفت و نه فقط برای صادرات بلکه برای فرآوری آن، باید افزایش یابد.

وزیر نفت ادامه داد: این مسئله کمک خوبی برای منابع ارزی و درآمدی دولت است. پیشنهاداتم را ارائه کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: با روش های غیرقیمتی منابع موجود را در حوزه بنزین مدیریت کردم با این حال در این فصل که ایام مسافرت‌های تابستانی مردم شروع شده میزان مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روزهای مختلف افزایش یافته است و ما همچنان از طریق روش های غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل خواهیم کرد.

کد خبر 866078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    حیف شد اگر میشد فروش نفت را به همون صورت صفر و منابع زیر زمینی ذخایر گاز را به همون صورت خالی و میادین مشترک را به همون صورت رها تحویل دولت سوم روحانی بدید اونوقت مشخص میشد آقایون چند مرده حلاجند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    خخخخ شما می خوای به اصلاح طلب ها کار یاد بدی خودشون بلدند شیخ الوزرا ژنرال زنگنه را دارند شما کاریت نباشه با خیال راحت برو استراحت کن امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه فروش نفت را تحویل بده ۴ سال دیگه باز بیا صفر تحویل بگیر
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    1 0
    واقعا به ایشون باید پاداش سکه و مدال بدند نه به بعضی ها که هیچ کاری نکردند
  • فریبرز IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    دولت روجانی که روزی 300 هزار بشکه نفت میفروخت پس اگر انقدر نفت فروخته شده چرا وضعیت مردم بدتر و قیمت همه چی چند برابر شده؟!
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      دانشمند این همه پروژه نیمه تموم از زمان رفسنجانی و خاتمی رو زمین مونده بود این سه ساله تکمیل شده تو پولش را دادی یا امثال تو
  • حسین و شهلا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    تو کل استان البرز انفقدر دور برگردان ها دوره که انگار میری سفر و برمیگردی اینها اصول داره استاندارد داره همینجوری دلبخواهی نیست میدونید چقدر بنزین مصرف میشه نهمین چهارباغ کرج یه بلوار بلوار داراز دوتا دوربرگردون
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      0 0
      برای بلوار با شهرداری تماس حاصل فرمایید برای جاده های بیرون شهر با وزارت راه