سخنگوی شهرداری تهران درباره موضوعاتی همچون استمرار فضای چالش‌برانگیز انتخابات و هجمه‌ها علیه شهردار تهران توضیحاتی ارائه داد.

عبدالمطهر محمدخانی - سخنگوی شهرداری

همشهری آنلاین - سخنگوی شهرداری تهران در گفت و گو با با ONNEWS خبرگزاری مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با اینکه شهردار تهران به رئیس جمهور منتخب مردم پیام تبریک فرستاده و اعلام همکاری کرده است، در فضای غیر رسمی و مجازی هجمه های منفی ادامه دارد، گفت: بر خود لازم می دانم در درجه اول این انتخاب را به آقای پزشکیان و در درجه دوم به هواداران و به صورت کلی به همه ملت ایران تبریک گفته و بابت انتخابات و فضای رقابتی سالم و مشارکت قابل قبول مردم تشکر کنم. برای رئیس جمهور منتخب در پیشبرد اهداف کشور و حل مشکلات مردم آرزوی موفقیت دارم و از همین جا به عنوان سخنگوی شهرداری تهران اعلام می کنم؛ شهرداری تهران آمادگی تمام قد برای کمک به دولت و همکاری سازنده برای حل مشکلات مردم در مختصات شهر تهران دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه روحیه مثبت آقای پزشکیان و پیام ایشان به جبهه مقاومت و دیدارهای ایشان با چهره های سیاسی اتفاقات مثبتی است که باید قدر بدانیم، تصریح کرد: یک جریان سیاسی و یا گروه سیاسی است که بنا دارد که از این جریان یک نتیجه گیری متفاوت و بهره برداری سیاسی خاص انجام بدهد.

محمدخانی همچنین با پرداختن به این مهم که در فضای شهر هر شش نامزد تصویر یکسان داشتند؛ پس چرا می گویند شهرداری از امکانات بیت المال به نفع جریان خاص سواستفاده کرده، گفت: شهردار تهران در ابتدای آن که تصمیم به ثبت نام در انتخابات گرفت در جلسه ای که با شهرداران و مدیران ارشد شهرداری تهران داشت، رسما اعلام کرد خط قرمز من استفاده از ظرفیتها و امکانات شهرداری به نفع جریان یا گروه سیاسی خاص و از آن بالاتر به نفع خودم است و اگر این اتفاق بیفتد قطعا برخورد می کنم که فیلم آن هم موجود است و منتشر شده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در ایام انتخابات تلاش کرد به فضای مشارکت و رقابت در بخش های مختلف کمک کند و برای اولین بار از ظرفیت تبلیغات محیطی شهری که بخشی از آن محل تبلیغات تجاری بود و می شد از آن درآمد مالی کسب کرد، چشم پوشی کرد و به صورت برابر با نظارت نهاد ناظر انتخابات و فرمانداری شهر تهران فرصت برابر تبلیغات را برای هر شش کاندیدا ایجاد کرد که آنها بتوانند تبلیغات کنند.

سخنگوی شهرداری تهران این اتفاق را بی سابقه دانست و مطرح کرد: این اتفاق ارزشمند است چراکه شهردار تهران به عنوان کاندید در عرصه حضور داشت و می توانست اینکار را انجام ندهد. در ادوار گذشته هم چنین کاری انجام نشده بود.

محمدخانی با بیان اینکه قصد قضاوت و تحلیل ندارم اما معتقدم تبلیغات محیطی در اقبال به رئیس جمهور منتخب شاید موثر بود چراکه شهرداری تهران ظرفیت متفاوتی فراتر از خطوط قرمزی که در تبلیغات رسمی صدا و سیما وجود دارد، ایجاد کرد که اتفاق خوبی و مهم بود.

سخنگوی شهرداری تهران درخصوص گزاره هایی در شبکه های اجتماعی مانند ایکس و اینستاگرام مطرح شده مبنی بر اینکه در طول رقابت های انتخاباتی شهر تهران به حال خود رها شده بود هم توضیح داد: ما به شنیدن این تیپ انتقادات در شبکه های اجتماعی عادت کرده ایم البته چندان هم حرف مستند و محکمی مبنی بر اینکه مشکلاتی در شهر وجود دارد، ندیدیم. نکته جالب این است که بعضی وقت ها کافی است انتقادات متضاد را کنار هم قرار دهیم تا واقعیت ترسیم شود. به عنوان مثال برخی معتقد بودند این اقدامات ویژه ای که شهرداری تهران در ایام انتخابات انجام می دهد خوب است که بعد از انتخابات هم ادامه یابد. به طوری که یکی از نماینده های شورا که اتفاقا از منتقدین شهردار تهران است، درخصوص نظافت شهر و خدمات شهری گفته بود خوب است این اقدامات بعد از انتخابات هم ادامه یابد و یا برخی درخصوص آسفالت ریزی و بهسازی معابر به خصوص بزرگراه ها همین صحبت ها را مطرح کرده بودند اما در مقابل برخی موضع کاملا مخالف داشتند که همین تضادها همدیگر را خنثی می کنند. به عبارتی عده ای نقل می کردند که حضور زاکانی در انتخابات باعث کاهش خدمات شده است و عده ای می گفتند خدمات به طرز معناداری افزایش پیدا کرده است؛ همین تضادها پاسخ روشنی به ادعاها مطروحه در شبکه های اجتماعی است.

محمدخانی در ادامه تاکید کرد: یکی از ابرپروژه های سال جاری ما پایانه جدید شرق بود. پروژه ای که مشکل جدی سال ها در خصوص آن وجود داشت و حتی به دلیل اهمال صورت گرفته درصد پیشرفت آن روند معکوس گرفته بود و در این ۳ سال اخیر تلاش شد تا به نتیجه برسد، به طوری که بلافاصله پس از پایان رای گیری و مشخص شدن نتیجه انتخابات در دور اول افتتاح شد. البته این تنها افتتاح در ایام انتخابات نبود و مواردی مانند تقاطع های غیرهمسطح و امثالهم دراین مدت به بهره برداری رسید که گزارش آن به مردم داده شده است. اتفاقا خدمات را بعد از انتخابات کاملا افزایش دادیم و آن چیز که در زمان انتخابات تلقی تبلیغات می شد به بعد از انتخابات موکول کردیم.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به نظافت شهر در ایام انتخابات اظهار کرد: اینکه در ایام انتخابات و همان زمان که دکتر زاکانی کاندید بود مراسم بزرگ و میلیونی جشن بزرگ غدیر برگزار شد، به طوری که در مهم ترین معبر مواصلاتی شهر تهران -از تقاطع خیابان دماوند و بزرگراه امام علی تا میدان آزادی- جمعیت میلیونی حاضر و جشنی بزرگ با آن فضای جذاب برگزار شد و شش صبح روز بعد اگر آنجا را بررسی می کردید اصلا متوجه برگزاری جشن نمی شدید و شهر کاملا پاکیزه بود. این مانور بزرگ خدمات شهری بود که توسط شهرداری تهران انجام شد و تاکید می کنم از ۱۲ شب تا ۶ صبح فرصت کم و کوتاهی بود که شهرداری تهران به سرعت شهر را به حال اول بازگرداند.

وی با پرداختن به مورد دیگری از هجمه ها تصریح کرد: توزیع کالاهای ضروری و اقلام معشیتی که از طریق سامانه شهرزاد انجام می شود، از این دست موارد بود. در این طرح سرپرستان خانوار ساکن تهران در سامانه شهرزاد ثبت نام می کنند و گوشت و مرغ و برنج (اقلام ضروری) به صورت الکترونیکی با قیمت پایین تر از قیمت فروش آزاد خریداری می کنند و درب منزل تحویل می گیرند.

محمدخانی ادامه داد: مسائل کلانشهر تهران مسائلی است که مردم انتظار دارند حل شود. طبیعتا اگر در این زمینه ناکارآمدی باشد به حساب کل مجموعه نظام دیده می شود و اگر کار خوبی هم انجام شود مردم دعای خیر آن را برای دولت، مجلس و شهرداری تهران و دستگاه های دیگر انجام می دهند.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان به چند خبر از حوزه شهری اشاره کرد و گفت: انشالله در هفته های آتی فاز اول روددره فرحزاد که یک اکوپارک ژینایی است با ۵۴ هکتار مساحت افتتاح خواهد شد که فضای مفرح و با صفا در شمال غرب تهران است.

وی گفت: امیدواریم تا ابتدای بهار آینده جشن پایان خطوط هفتگانه مترو شهر تهران را داشته باشیم و همه بخش های خطوط در مدار خدمت قرار گیرند. خبر خوش بعد اینکه نسخه اولیه واگن مترو که قرارداد با چینی ها بود آماده است و مورد تایید کارشناسان ما قرار گرفته است و امیدواریم در بهمن ماه امسال ۲-۳ رام از این قطارها را در تهران ببینیم.

محمدخانی تاکید کرد: در مورد اتوبوس و تاکسی برقی هم اگر دولت همکاری کند که فرایند مذاکرات بین دو کشور تسریع شود و فرایندهای اداری صورت گیرد، انشالله در همین نیمه نخست سال اتوبوس های برقی را در تهران خواهیم داشت. چراکه همه کارهای قرارداد از جمله تامین مالی و ضمانت های بانکی انجام شده فقط منتظر تسریع روال اداری هستیم.

کد خبر 866138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha