وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست ناتو طی دیدارهای متعدد با رهبران بین‌المللی خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شد.

یسرائیل کاتس

به گزارش همشهری آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با رهبران بین‌المللی در آغاز نشست ناتو در واشنگتن، در راستای رویکرد ضدایرانی این رژیم، خواستار اقدام علیه ایران شد.

وبگاه جوییش نیوز سیندیکت گزارش داد: کاتس در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

او همچنین، شامگاه سه‌شنبه(دیروز) با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا و «یان لیپوفسکی» وزیر امور خارجه جمهوری چک دیدار کرد.

طبق اعلام دفتر او، کاتس در این دیدارها بر ضرورت آنچه «تهدید مشترک ایران» عنوان شده، تاکید کرد.

او پیش از سفر به واشنگتن گفته بود که قرار است توجه‌ها در این نشست را به موضوع ایران معطوف کند.

کاتس در حالی ایران را یک تهدید مشترک برای کشورهای جهان تلقی کرده است که به واسطه دهه‌ها اشغال فلسطین که به مسئله تنش‌زای عمده‌ای در روابط کشورهای منطقه تبدیل شده است و با دراختیار داشتن تسلیحات اتمی بدون عضویت در پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی، صلح و ثبات آن را تضعیف کرده است.

کاتس با تکرار ادعای اوکراین و متحدان غربی آن مبنی بر عرضه پهپادهای جنگی توسط ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی ایران و روسیه رد شده است، مدعی شد: دشمن ما دشمن شما نیز هست. موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که ما را تهدید می‌کنند، در حال ارسال به روسیه هستند و شما را نیز تهدید می‌کنند. باید تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه ایران اعمال کرد و سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی نامید.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، از جامعه بین‌الملل خواست که فشار بر ایران را افزایش دهند.

کاتس همچنین قرار است در دو رویداد به میزبانی «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه شرکت خواهد کرد.

کد خبر 866234
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha