چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به کشت شالی اختصاص دارد و تقریبا ۲ درصد از این شالی‌ها به صورت پلکانی و در طول رودخانه خرمارود روستای وطن کشت می‌شود.

شالی

به گزارش همشهری آنلاین، روستای وطن که در بخش چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر استان گلستان و در مجاورت جاده بین المللی خوش ییلاق قرار دارد با داشتن طبیعت زیبا و شالیزارهای پلکانی یکی از مناطق دیدنی های استان گلستان است.

سطح زیر کشت برنج در این منطقه سرسبز ۱۰۰۰ هکتار و از گونه دم‌سیاه و اغلب مردم این روستا شالی‌کار هستند. برنج روستا به‌علت استفاده از آب رودخانه، چشمه‌ها و همچنین هوای گرم در طول روز و شب‌های خنک، یکی از بهترین انواع برنج در استان گلستان به شمار می‌رود که بسیار معطر و با کیفیت است.

جالب اینکه همین کاشت پلکانی برنج به یک جاذبه گردشگری برای روستا تبدیل شده است. این روستا در دل کوه‌ها و در ارتفاعات سرسبز و جنگل‌های انبوه قرار گرفته و اغلب مردم آن شالیکار هستند و برنج مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

این روستا بیش از ۲۵۰ خانوار و حدود ۱۲۰۰ نفر جمعیت دارد. شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است و تعداد زیادی از مردم روستا هم در معادن زغال سنگ مشغول به کار هستند.

روایت‌ها نشان می‌دهد وطن دارای قدمت هزار ساله است. به نظر می‌رسد در بیش از ۱۰۰۰ سال قبل در این منطقه تمدنی وجود داشته که هم‌اکنون از بین رفته‌است. اهالی این روستا اکثراً از قوم میردار هستند که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اقوام ایرانی شناخته شده‌است. اقوام دیگر ساکن در این روستا گنجی، نصیری، شبکی و کمالی هستند.

ببینید | شالیزار پلکانی + تصاویر

ببینید | شالیزار پلکانی + تصاویر

ببینید | شالیزار پلکانی + تصاویر
عکس‌ها: ایرنا
کد خبر 866236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha