سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر امروز (چهارشنبه) در پی شهادت «محمد نعمه ناصر» یکی از فرماندهان ارشد این جنبش که اخیرا در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسید، سخنرانی کرد.

حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، دبیرکل حزب‌الله ابتدا به خانواده‌های افرادی که طی هفته‌های گذشته در حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، تبریک و تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود شهدای عملیات «طوفان الاقصی» از جمله عالی‌ترین مصادیق جانفشانی و شهادت در راه خدا هستند، چراکه آن‌ها در نبرد حق علیه باطل مبارزه کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «من در مراسم فرماندهان شهید سخنرانی می‌کنم و ای کاش می‌توانستم در مراسم تمام شهدا بتوانم سخنرانی کنم. امیدوارم بتوانم سال‌های عمرم را در راه خانه‌ها و در میان خانواده‌های آن‌ها سپری کنم؛ اما متأسفانه به دلایل متعدد این امر امکان‌پذیر نیست.»

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «زمانی که من یا هرکس دیگری از برادرانمان با اطمینان سخنرانی می‌کنیم حتی در اوج جنگ، اولا به این دلیل است که ما بر خداوند توکل کرده‌ایم و ثانیا ما افرادی مانند شهید ابو نعمه، شهید ابوطالب،‌ شهید جواد و دیگر مردان را داریم.»

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «ما می‌دانیم که در این راه چه گذشته و چه فرماندهان، مجاهدان، دلاوران و افراد با عزم و اراده‌ای داریم و در چه فضای شرافتمندانه، مؤمنانه و آکنده از صبر و جهاد هستیم.»

دبیرکل حزب‌الله در ادامه اشاره کرد: «فرمانده شهید حاج ابو نعمه یک مجاهد، اسیر جنگی و رزمنده بود و دو بار جانباز شد. او یک فرمانده بود و در نهایت نیز عاقبت نیکی داشت. او یکی از فرماندهانی بود که در جنگ با داعش در عراق حضور داشت و با آن‌ها جنگید.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: «فرمانده شهید حاج ابونعمه فردی متواضع بود و بسیار برادران رزمنده‌اش و مردم را دوست داشت. او تا لحظه شهادت در میدان حاضر بود.»

سید حسن نصرالله گفت: «ما از روز اول تعهد قاطعی به نبرد طوفان الاقصی داشتیم و در جبهه لبنان نیز از نام عملیات طوفان الاقصی استفاده کردیم. ما وارد این عملیات شدیم و اهدافی برای آن مشخص کردیم. آنچه برای ما مهم است، وضعیتی است که دشمن اکنون در آن به سر می‌برد و خود به آن اذعان دارد. ما با ورود به این جنگ می‌خواستیم، قدرت دشمن را تضعیف و آن‌ها را وارد جنگی فرسایشی کنیم که این هدف اکنون محقق شده است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «ما توانستیم بخش بزرگی از ظرفیت‌ها و نیروهای دشمن را مشغول کنیم و نگذاریم آن‌ها جنگ در غزه را یک‌سره کنند. ما تأکید کردیم که جنگ در مرزهای شمالی فلسطین به غزه گره خورده است و اگر آن‌ها می‌خواهند تنش در مرزهای شمالی آرام شود، باید جنگ در غزه متوقف شود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «کسانی که نبرد را از داخل رژیم و خارج از آن دنبال می‌کنند، به این یقین رسیده‌اند که توقف جنگ غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است. دشمن به وحشت افتاده، نه فقط از ورود نیروهای حزب‌الله به الجلیل، حتی تنها ایده نفوذ نیروها نیز آنان را می‌ترساند. همین مسئله باعث شده آن‌ها نیروهایشان را افزایش دهند. گسترش حضور نیروهای آن‌ها همان چیزی است که با آن، شکست‌های خود در زمینه فناوری را جبران می‌کنند که البته این مسئله باعث فرسایش توان آن‌ها شده است.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «نیاز دشمن به نیروهای بیشتر در پی فرسایشی شدن جنگ، باعث شده آن‌ها از حریدی‌ها بخواهند به ارتش ملحق شوند که این مسئله در این رژیم یک خلأ اجتماعی ایجاد کرده است. به همین دلیل رهبر معنوی آن‌ها تهدید کرد که این رژیم را رها خواهد کرد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «جنگ و نیاز به نیرو، دشمن را وادار کرده مدت زمان سربازی اجباری را طولانی کند که البته طولانی کردن سربازی نیز یک خلأ اجتماعی دیگر در این رژیم ایجاد می‌کند.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «جبهه لبنان به تحقق اهدافش ادامه می‌دهد و دشمن را تحت فشار قرار خواهد داد. یا باید زیر بار بروند یا نابود شوند. دشمن در این جنگ بدترین روزهایش را سپری می‌کند. نتانیاهو، بن‌گویر و اسموتریچ افرادی هستند که در راستای منافعشان و برای تضمین بقا در قدرت مخالف توافق هستند.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «شکست عنوان این مرحله دشمن است. آن‌ها هیچ یک از اهدافشان را محقق نکرده‌اند. حماس، در مذاکرات نماینده محور مقاومت است و آنچه حماس به آن در مذاکرات رضایت دهد، همان چیزی است که همه ما راضی به آن هستیم، چرا که گروه‌های مقاومت بایکدیگر هماهنگ هستند.»

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «مقاومت فلسطین در برابر فشارها وحدت خود را حفظ کرده و شجاعانه مبارزه می‌کند. مردم غزه از جمله زنان و کودکان نیز عزم، اراده و پایداریشان را نشان داده‌اند.»

سید حسن نصرالله همچنین گفت: «اصرار نتانیاهو به انجام عملیات در رفح در واقع اذعان به شکست است. زیرا عملیات در این منطقه کوچک که اعلام کردند دو هفته زمان نیاز دارد، اکنون دو ماه و چهار روز از آن گذشته و ممکن است حتی به چهار ماه نیز برسد.»

کد خبر 866253
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha