چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گزارش‌ها حاکی از آن است که اخیراً شگرد جدیدی از کلاهبرداری در حوزه املاک رواج یافته است.

ساختمان های رها شده

به گزارش همشهری آنلاین، در این روش، کلاهبرداران با جعل امضای مالکین، مبایعه نامه‌های دست‌نویسی تهیه می‌کنند که نشان می‌دهد ملک مورد نظر را از مالک خریداری کرده و وجه آن را به صورت دلار و یورو نقداً پرداخت کرده‌اند. سپس با استفاده از این اسناد جعلی، دادخواستی برای تصاحب ملک درمحاکم حقوقی مطرح می‌کنند و با نفوذ در مرجع قضایی ملک مالک را به یغما می برند ،به همین دلیل اخیراً مجمع تشخیص مصلحت قانونی تصویب کرد تا با سوء استفاده از اسناد عادی امکان چنین کلاهبرداریهایی مقدور نباشد.

در یکی از جدیدترین موارد، گزارش شده که برادران سازنده معروف در شمال تهران با جعل امضای مالکان و ادعای واهی پرداخت یورو و دلار به صورت نقدی ، مدعی خرید ملک شده‌اند و با توسل به این اسناد جعلی، دادخواستی در یکی از دادگاههای حقوقی تهران مطرح کرده اند .

به مالکان املاک توصیه می‌شود در فروش املاک خود یا عقد قرارداد مشارکت مراقب سوء استفاده از اسناد عادی خودباشند و در دفاتر اسناد رسمی نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند و در صورت مواجهه با چنین مواردی، به سرعت به مراجع قانونی و قضایی گزارش دهند.اخبار تکمیلی در این مورد به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 866267
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    قوه قضاییه ضعیف