یک مقبره باستانی در استان شانشی چین به تازگی توسط باستان شناسان کشف شده که بیش از هر چیز، نقاشی های روی دیوارهای این مقبره مورد توجه قرار گرفته است.

مقبره چینی

به گزارش همشهری آنلاین، این نقاشی ها صحنه‌هایی از زندگی روزمره سلسله تانگ را بین سال های۹۰۷-۶۱۸ پس از میلاد نشان می دهد و با وجود گذر زمان، از رنگ و رو نیافتاده اند؛ نقاشی‌هایی با رنگ‌های شاداب و درخشان سفید، قرمز، زرد، سیاه، سبز و نارنجی که به گفته باستان‌شناسان انگار همین دیروز کشیده شده‌اند.

نقاشی های هزاران ساله در مقبره چینی | ببینید

این مقبره به باور باستان‌شناسان متعلق به مردی چینی است که در حدود سال ۷۳۶ میلادی از دنیا رفته است. مؤسسه باستان‌شناسی استان شانشی حین کاوش در این مکان، یک مقبره آجری تک‌اتاقکی شامل یک گذرگاه به درب مقبره، ورودی، یک راهرو و اتاقک تدفین اصلی را کشف کرد. ورودی، راهرو و اتاقک دارای دیوار، سقف مخروطی شکل و تخت تابوت هستند که همگی با نقاشی‌های دیواری تزئین شده‌اند.

در مقبره با طرح‌های گیاهی چرخان قرمز و زرد-نارنجی رنگ‌آمیزی شده است. در هر طرف داخل در، یک جفت مرد با ردای زرد دیده می‌شوند. باستان‌شناسان معتقدند آن‌ها نگهبانانی هستند که از ورودی مقبره محافظت می‌کنند.

نقاشی های هزاران ساله در مقبره چینی | ببینید

نقاشی دیوار شرقی دارای صحنه‌های متعددی از زندگی روزمره است: مردی که آسیاب سنگی را برای پوست کندن پوسته‌های غلات می‌غلتاند، زنی که در آسیاب سنگی کار می‌کند، مردی که با ماهیتابه آهنی روی آتش توپ‌های خمیر درست می‌کند، مردی که روی دسته‌ی هاون (ابزار کوبیدن برنج) پا می‌گذارد با یک سبد بامبو و یک خاک‌انداز بامبو کنار آن، زنی در حال کشیدن آب از چاه با استفاده از وزنه تعادل سنگین و در آخر، زنی در حال شستن که آرنجش در یک لگن پر از آب است در حالی که یک قابلمه بزرگ روی اجاق هیزمی در حال بیرون دادن بخار است.

نقاشی های هزاران ساله در مقبره چینی | ببینید

لانگ ژِن، مدیر موسسه باستان‌شناسی شهر باستانی جین یانگ، گفته که سبک هنری این نقاشی‌ها شبیه نقاشی‌های مقبره وانگ شنزی است که ایالت سلسله‌ای مین (۹۴۵-۹۰۹) را تأسیس کرد، یکی از مناطق در دوران ده پادشاهی (۹۶۰-۹۰۷) که با سقوط سلسله تانگ و ظهور سلسله سونگ تعریف می‌شود.

نقاشی های هزاران ساله در مقبره چینی | ببینید

نقاشی های هزاران ساله در مقبره چینی | ببینید

بیشتر بخوانید:

کد خبر 866271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha