پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

دشان در بن‌بست تاکتیکی؛ شاید وقتش باشد او مربیگری تیم دیگری غیراز فرانسه را تجربه کند.

دشان

به گزارش همشهری‌آنلاین، به‌نظر می‌رسد دوران ۱۲ساله دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه به پایان رسیده باشد. او هنوز با این تیم قرارداد دارد و کسی است که توانسته فرانسه را به ۲فینال جام‌جهانی، یک یورو و یک لیگ ملت‌ها برساند اما تیمی که در یورو تا نیمه‌نهایی بالا آمد، بوی مرده می‌داد. بازیکنان تکراری و سهمیه‌ای بلای جان فرانسه بودند. عثمان دمبله در کل بازی با اسپانیا یک پاس صحیح هم نداد اما جایگاه تضمین‌شده‌ای در ترکیب دارد.

سه‌شنبه شب درحالی‌که فرانسه از حریف عقب بود، کولو موانی بیرون کشیده شد و جای او را اولیویه ژیرو گرفت؛ بازیکنی که یک توپ هم لمس نکرد، همان مهاجمی که در کل بازی‌های فرانسه در جام‌جهانی۲۰۱۸ یک ضربه به داخل چارچوب دروازه حریفان نزده بود. دشان هنوز با بازیکنانی نظیر کانته، ربیو، گریزمان، کنده و تئو ارناندس در ترکیب اصلی کار می‌کند. آنها بدون جانشین به‌نظر می‌رسند. تیم او تنها یک گل توسط کولوموانی در جریان بازی به ثمر رساند و ۲گل به‌خودی و یک پنالتی به‌دست آورد.

وقتی امباپه با کمردرد، بینی شکسته و ترس به زمین رفت، فرانسه دیگر تیم نشد. اتکای بیش از حد به یک بازیکن اگر تعریفی داشت، همینی بود که در بازی با اسپانیا دیدیم. تیم دشان پلن B نداشت و پلن A او ارسال از کناره‌ها بود.

دشان می‌توانست به سومین مربی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود که تیمش را به ۲فینال یورو برده است؛ پس از ۲مربی آلمانی به نام‌های هلموت شون (۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) و برتی فوگتس (۱۹۹۲ و ۱۹۹۶). او که در کنار زاگالو و بکن‌باوئر کسی است که هم به‌عنوان بازیکن، هم به‌عنوان سرمربی قهرمان جام‌جهانی شده، می‌توانست همین افتخار را در یورو هم تکرار کند، البته اگر حرف تازه‌ای برای گفتن داشت.
دشان در ۱۵۹بازی سرمربی تیم ملی فرانسه بوده، با ۱۰۲پیروزی، ۳۰تساوی، ۲۷شکست، میانگین ۲.۱۱امتیاز در هر مسابقه و استفاده از ۱۱۳بازیکن مختلف. شاید وقتش باشد پس از موناکو، یوونتوس، مارسی و تیم ملی فرانسه، او تیمی دیگر را هم تجربه کند و جای خود را به زیدان بدهد.

این نخستین بار پس از یورو۱۹۹۶ است که فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی یک تورنمنت بزرگ (جام‌جهانی و یورو) حذف می‌شود.

بین کشورهای اروپایی تنها آلمان(۸) در مراحل نیمه‌نهایی بیشتری نسبت به فرانسه(۶) شکست خورده و از راهیابی به فینال باز مانده است.

انگولو کانته پس از ۲۰بازی بدون شکست با پیراهن تیم ملی فرانسه، بالاخره طعم شکست را چشید.

فرانسه پس از شکست ۳ بر ۲ مقابل هلند در مرحله گروهی یورو۲۰۰۰، برای دومین بار در یک بازی یورو، درحالی‌که گل اول مسابقه را زده بود، شکست خورد.

کیلیان امباپه روی ۱۱گل در ۱۲بازی مرحله حذفی برای فرانسه در جام‌های جهانی و یورو مشارکت داشته است (۸گل و ۳پاس گل).

گل رندال کولو موانی در دقیقه هشتم، نخستین گل فرانسه در جریان بازی (بدون پنالتی یا گل به‌خودی) بود، در هشتادوهفتمین تلاش برای گلزنی.

کولو موانی در ۵بازی اخیر خود برای فرانسه در تمامی رقابت‌ها، در ۵گل مشارکت داشته (۴گل و یک پاس گل). او سومین بازیکنی بود که در نیمه‌نهایی یورو و جام‌جهانی برای آبی‌ها گل زد؛ بعد از میشل پلاتینی و زین‌الدین زیدان.

کد خبر 866344
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha