رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب با تبریک به پزشکیان برای وی در ماموریت خطیر ریاست جمهوری آرزوی موفقیت کرد.

پزشكيان

به گزارش همشهری‌آنلاین، نیچروان بارزانی با تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان، به سفر اخیر خود به ایران و دیدار با آیت‌الله رئیسی اشاره و اظهار امیدواری کرد که روند رو رشد تعاملات و اجرای توافقات میان ایران و اقلیم کردستان عراق در دوره ریاست جمهوری پزشکیان نیز با شتاب و جدیت بیشتر ادامه یابد.

رئیس اقلیم کردستان عراق خطاب به رئیس‌جمهور منتخب ایران تصریح کرد: روابط میان ما و شما بر پیوندهای عمیق و دیرین فرهنگی تاریخی و اعتقادی استوار است که تحت تاثیر هیچ عامل بیرونی قرار نمی‌گیرد.

مسعود پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از پیام تبریک و تماس رئیس اقلیم کردستان عراق، روابط دو طرف را رو به رشد توصیف و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به اهمیت تقویت روابط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عراق را در این منظومه دارای جایگاه ویژه دانست.

پزشکیان: ایران محدودیتی برای تعمیق و تقویت روابط با صربستان ندارد

رئیس‌جمهور صربستان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان از سوی مردم ایران به ریاست جمهوری برای وی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

الکساندر وچیچ در این تماس تلفنی با مسعود پزشکیان گفت: روابط ایران و صربستان در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی به خوبی گسترش یافت و امیدوارم در دوره ریاست جنابعالی نیز روند ارتقای روابط و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تداوم یابد.

رئیس جمهور صربستان با تسلیت مجدد شهادت سیدابراهیم رئیسی اظهار امیدواری کرد که مسعود پزشکیان در تحقق اهداف و برنامه‌های خود برای ارتقا و بهبود وضعیت اقتصادی و زندگی ملت ایران موفق باشد.

پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به عهده‌دار بودن ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در دوره نمایندگی مجلس اظهار کرد: شناخت خوبی نسبت به صربستان دارم و امیدوارم با همکاری متقابل بتوانیم زمینه‌ها و ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های فیمابین را به فعلیت برسانیم.
رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر احترام به تمامیت ارضی همه کشورها تاکید دارد، تصریح کرد: ایران محدودیتی برای تعمیق و تقویت روابط با صربستان ندارد.

کد خبر 866376
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha