سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: سه نفر از میان کسانی که تجهیزات تقلب را خریداری کرده بودند، امروز پیش از حضور در جلسه کنکور شناسایی و دستگیر شدند.

اخاذی از داوطلبان کنکور

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه شهید بهشتی در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت امنیت آزمون گفت: در روز گذشته دو نفر سعی کردند که با ابزار تقلب، از دفترچه عکس بگیرند که در دو تا سه دقیقه دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد به یک شبکه تعلق داشتند که دستگیر شدند. هیچ موردی از تجهیزات تقلب گزارش نشده و یک مورد موبایل همراه داشته که خود فرد آن را تحویل داده است. سال‌های گذشته موارد شناسایی تجهیزات حدود هزار مورد بود.

سرپرست سازمان سنجش یادآور شد: امروز برای آزمون گروه علوم تجربی می‌دانیم که تعدادی از داوطلبان تجهیزات تقلب خریداری کرده اند. تمام افرادی که تجهیزات خریداری کرده اند را می‌شناسیم و حتی شماره صندلی آنها را هم می‌دانیم و به آنها توصیه کردیم که با خود همراه نداشته باشند.

وی گفت: تمام این افراد شناسایی شده اند. کسانی که تجهیزات تقلب خریداری کرده اند تحت اشراف پلیس فتا هستند و حتی میزان پول و رمزارزی که پرداخت کرده اند مشخص است. این موضوع به ضرر داوطلبان است چرا که شناسایی شده اند.

پورعباس افزود: این افراد در لیست تحت کنترل قرار دارند و اگر از تجهیزات تقلب استفاده کنند تا ۱۰ سال محرومیت از آزمون خواهند داشت. البته پلیس و حراست کل در مسیر کنکور اشراف کامل دارند.

وی درباره شرایط آزمون گفت: دو مورد قطعی برق مقطعی پیش آمد که با هماهنگی وزارت نیرو مشکل رفع شد.

کد خبر 866388
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha