نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تمام گروهها و مشارب سیاسی در مسیر مصالح کلان و منافع ملی و ارتقای عزت و اقتدار کشور با دولت منتخب همکاری نمایند زیرا ما در یک مقطع بسیار ویژه تاریخی قرار داریم که اگر با درایت طی شود قطعاً به یک سکوی صعود و اقتدار ویژه تبدیل می‌شود.

سیدحسن عاملی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خدا را شاکریم انتخابات در ایران در مدت کوتاه به نفع شایسته برگزار شد و جلوه دموکراسی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی دوباره چشم جهانیان را خیره کرد.

وی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب گفت: اگر ایشان می‌خواهند خوشنام باشند و خوشنام و عزیز بمانند و اگر می‌خواهند همیشه رای ملت ما را داشته باشند فقط یک راه دارد و آن تبعیت از رهبری و اجرای منویات ایشان است زیرا هیچ کس مثل ایشان دلسوز ملت و کشور و مشرف بر امور و اوضاع منطقه و دنیا و معادلات پیچیده جهانی نیست و تا حال جز عزت و اقتدار و جایگاه ویژه جهانی برای کشور درست نکرده اند.

امام جمعه اردبیل افزود: همه دقت کنند این آرا قبل از اینکه برای کاندیدای خاص باشد برای جمهوری اسلامی است و این موفقیت فوق العاده برای انقلاب اسلامی است که بعد از ۴۵ سال و بعد از شدیدترین محاصره اقتصادی و تکنولوژی و دارویی، ۵۰ درصد رای دهنده دارد و دشمن نیز با کاندیدای خاص کار نداشت بلکه با اصل انتخابات کار داشت.

آیت الله عاملی گفت: دشمنان یک ماه تمام بذر نفرت از آسمان ریختند و دروغ‌ها بافتند و ملت را ترساندند و اجازه حمله به رای دهندگان در کشورهای خودشان را دادند و ۲ نفر را در ایران در کنار صندوق شهید کردند و وزارت اطلاعات، یک مجموعه بسیار خطرناک را که از خارج وارد ایران شده بود، دستگیر کرد ولی باز ملت ما به وظیفه ملی و دینی خود عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: از اهالی استان نیز جداً تشکر می‌کنم که حدود ۶۶ درصد در انتخابات شرکت کردند و هر یک از این رای‌ها حمایت از انقلاب اسلامی است و این بسیار ارزشمند است.

۶ طایفه ای که باید از اظهار نظر خود توبه کنند

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر اینکه در انتخابات اخیر ۶ طایفه باید توبه کنند تصریح کرد: اول؛ در دور اول عده ای گفتند شرکت نمی‌کنیم چون انتخابات مهندسی شده است و نظام، آقای قالیباف را رئیس جمهور خواهد کرد ولی معلوم شد که نظام اسلامی پاک دست‌تر از این گونه تهمت‌هاست.

دوم؛ در دور دوم عده ای گفتند شرکت نمی‌کنیم چون انتخابات مهندسی شده است و تمام برنامه این است که آقای جلیلی انتخاب شود ولی باز امانت‌داری نظام اسلامی ثابت شد.

سوم؛ کسانی هستند که سال‌های متمادی شورای نگهبان را متهم به جانبداری سیاسی کرده بودند اما در تایید صلاحیت‌ها فهمیدند که چه ظلمی در حق شورای نگهبان مرتکب شده اند؛ در طول مدت انقلاب هر دو جناح با تایید شورای نگهبان مدیریت کشور را به دست گرفتند.

چهارم؛ عده ای خارج نشین سال‌های متمادی است تبلیغ می‌کنند که در ایران قوم خاصی حکومت دارد و به اقوام دیگر اجازه ورود به مرکز حساس تصمیم گیری را نمی‌دهند ولی در انتخابات اخیر، فردی که به دو قوم از اقوامی که آنها درباره آنها دچار توهم شده‌اند منتسب بود انتخاب شد.

وی ادامه داد: معلوم شد که در ایران هیچ قومی در حاشیه نیست و همه اقوام در متن مدیریت اجرایی کشور حضور دارند و صحبت از قوم حاکم و اقوام محکوم از ترشحات ذهن علیل و مریض دشمنان خارج نشین است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: طایفه پنجم تمام حمایت کنندگان مالی کانال‌های خارجی هستند که باید توبه کنند و دیگر پول پرداخت نکنند و این کانال‌ها با آن همه هزینه و برنامه شکست خوردند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: آنها لحظه به لحظه در قالب برنامه‌های حساب شده داد می‌زدند که در انتخابات شرکت نکنید اما ناکام ماندند و ملت ما به آنها اعتنا نکرد.

امام جمعه اردبیل گفت: آنها هر ترفندی داشتند به کار گرفتند ولی معلوم شد که ملت ما به آنها وثوق ندارد و اینجاست که باید به آمریکا و اروپا گفت بی جا مالیات ملت‌های خودتان را در کانال این نالایق‌ها نریزید ملت ما ملت بصیر و آبدیده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: ششمین طایفه با پنج طایفه دیگر فرق دارد و بسیاری از افراد را در برمی گیرد کار این طایفه جداً بسیار سخت است و اگر توبه نکنند مبتلی به شقاوت ابدی خواهند شد و آن تمام کسانی هستند که در این انتخابات مرتکب تهمت،بهتان، غیبت و افترا شدند و بعضی از این‌ها عملاً معتقد بودند که هدف وسیله را توجیه می‌کند و متاسفانه این گناه هنوز هم ادامه دارد و هر کس به سمت و پستی مطرح می گردد با تخریب شدید رقبای خود در فضای مجازی مواجه می‌شود.

آیت الله عاملی ادامه داد: طبق روایات اهل بیت (ع) غیبت کننده اگر توبه نکند در روز قیامت قدم که برمی‌دارد قدم خود را در جهنم می‌گذارد و اگر توبه کند و آبروی مغتاب را جبران و ترمیم کند آخرین شخصی است که به بهشت می رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: در هر انتخابات سخن شخصی ، بی‌حساب ، بی‌مدرک و افواهی نقل غالب مجالس می‌شود و هیچ تردید نداشته باشیم چنین اشخاصی اگر بدون توبه از دنیا بروند با پشیمانی وحشتناک چشم از این دنیا می‌بندند و تمام مراکز تربیتی کشور باید روی شکل گیری یک فرهنگ فاخر که جایگاه اجتماعی افراد در آن سالم بماند تلاش کنند.

رمز همراهی ملت از رئیس جمهور، تبعیت قلبی از رهبری است

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب دقت کند که حدود ۱۴ میلیون در این کشور در اردوگاه مخالف او قرار دارند هنر یک رئیس جمهور این است که این حجم عظیم مخالفت را با خود همراه کند و رمز همراهی، تبعیت کامل و قلبی رئیس جمهور منتخب از منویات مقام معظم رهبری است و این ۱۴ میلیون هموطن نیز که ظرفیت ویژه ای دارند جز این از رئیس جمهور نمی‌خواهند و صد البته این مطالبه، مطالبه کل ملت ماست.

وی گفت: از تمام گروهها و مشارب سیاسی می‌خواهم در مسیر مصالح کلان و منافع ملی و ارتقا عزت و اقتدار کشور با دولت منتخب همکاری نمایند زیرا ما در یک مقطع بسیار ویژه تاریخی قرار داریم ؛ مقطعی که اگر با درایت طی شود قطعاً به یک سکوی صعود و اقتدار ویژه تبدیل می‌گردد.

آیت الله عاملی ادامه داد: جایگاه اردبیل در این خصوص ویژه است و ما ترکها اولویت بیشتری برای خدمت به کشور عزیزمان ایران داریم و کشوری به نام ایران با دستان پرتوان شاه اسماعیل صفوی تشکیل شده و اردبیل به تعبیر مقام معظم رهبری از یک خدمت ملی بزرگ برخوردار است و ما اهالی استان اردبیل هنوز هم با منشور شاه اسماعیل که به منزله تصویر هویت شیعی است، به ایران بزرگ نگاه می کنیم.

کد خبر 866447
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    از بورس و اقتصاد سقوط کرده در دولت سیزدهم هم مطالبی تو این ۳ سال می گفتید و انتقاد می کردید !!!!!