شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

تن‌هاخ هر جا که می‌رود، شاگردان و یاران سابق خودش را هم می‌برد و همچنان به دنبال هلندی کردن منچستریونایتد است.

تن هاخ

به گزارش همشهری‌آنلاین، رود فان‌نیستلروی و رنه هیک به کادر فنی منچستریونایتد اضافه شدند. اریک تن‌هاخ که در شغل سرمربیگری من‌یونایتد ابقا شده، همچنان دنبال هلندی‌کردن این باشگاه است. نیستلروی خودش سابقه بازی در منچستر را دارد و مدتی پیش دوره کاملا موفقی را به‌عنوان سرمربی آیندهوون داشته. تن‌هاخ اصرار دارد که باشگاه انگلیسی با ماتیاس دلیخت قرارداد ببندد. مدافع هلندی بایرن‌مونیخ جایی در ترکیب مورد نظر توماس توخل نداشت اما با آمدن ونسان کمپانی به جای توخل شاید وضعیت او بهتر شود. اما ترافیک خط دفاع میانی بایرن او را به فکر خروج انداخته است. باشگاه‌های دیگری هم خواهان این مدافع سابق آژاکس هستند اما خودش ترجیح می‌دهد بار دیگر زیرنظر تن‌هاخ کار کند.

سرمربی هلندی که فصل پیش همه رکوردهای منفی باشگاه را زد اما در نهایت موفق شد با پیروزی بر منچسترسیتی در فینال عنوان جام‌حذفی را برای باشگاه بیاورد، علاقه شدیدی به‌کار کردن با بازیکنان سابق خودش دارد. او رکورددار هزینه بین همه مربیان تاریخ است؛ البته اگر عقد قرارداد با بازیکنانی را که قبلا با او کار کرده بودند، مدنظر قرار دهیم. تن‌هاخ برای خرید بازیکنان سابق خودش تاکنون ۲۵۱میلیون یورو هزینه کرده است. این رقم برای جذب ۷شاگرد قدیمی‌اش هزینه شده.

تن‌هاخ حدود ۴۴۵میلیون یورو برای من‌یونایتد بازیکن خریده که گران‌ترین آنها آنتونی برزیلی بود که زمانی زیرنظر خودش در آژاکس کار می‌کرد. این انتقال ۹۵میلیون یورویی گران‌ترین فروش تاریخ باشگاه هلندی بود. تن‌هاخ ۷بازیکن سابقش را به اولدترافورد برده که آنتونی با ۹۵میلیون یورو، لیساندرو مارتینس با ۵۷.۳۷ و آندره اونانا با ۵۰.۲گران‌ترین‌شان بودند. تعداد بازیکنانی که او به‌صورت قطعی یا قرضی در این باشگاه انگلیسی جذب کرده، به ۱۶نفر می‌رسد.

تن‌هاخ ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، سانچو و میسن گرینوود را هم فراری داده. او در ازای ۱۶بازیکنی که جذب کرده، ۱۷بازیکن را مرخص کرده است؛ ادینسون کاوانی، لینگارد، خوان ماتا، ماتیچ، رونالدو، گرینوود، سانچو، پوگبا، آندریاس پریرا، تاهیت چونگ، فیل جونز، جیمز گارنر، توانزبه، داوید دخه‌آ، الکس تلس، الانگا، فرد، دین هندرسون، اریک بایی که برخی قراردادشان به پایان رسیده و با پای خودشان رفته‌ بودند.

دیگر سرمربیان پرخرجی که اقدام به خرید بازیکنان سابق خود کرده‌اند، فاصله زیادی با دست‌ودلبازی تن‌هاخ دارند. مورینیو سرآمد دیگران است؛ کسی که هر جا می‌رود معمولا بازیکنان تحت قرارداد با مدیر برنامه‌های خودش را هم می‌برد. این مربی پرتغالی تاکنون ۱۸۷میلیون یورو برای چنین خریدهایی خرج روی دست باشگاه‌هایش گذاشته است. نفر سوم اونای امری است که او هم دوست دارد با شاگردان قدیمی خودش کار کند. این اسپانیایی ۷۴میلیون یورو صرف خرید شاگردانش کرده است. در رده‌های بعدی به این نام‌ها برمی‌خوریم: سیلوای پرتغالی ۶۸میلیون، لوپتگی ۶۲، آنچلوتی ۶۱، نونو اسپریتو ۴۶، پیگرینی ۴۴، هوتر ۴۴ و گواردیولا ۴۳.

کد خبر 866617
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha