وزیر ورزش فرانسه با هدف فرونشاندن آتش شایعات درباره آلوده بودن آب رودخانه «سِن» برای برگزاری مسابقات شنای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴، در اقدامی نمادین به آب زد!

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره آلوده بودن آب رودخانه «سِن»، آمیلی کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با ربودن گوی سبقت از آنه هیدالگو، شهردار پاریس، امروز در این رودخانه شنا کرد تا ثابت کند آب «سِن» برای شنای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی بی‌خطر است.

وزیر ورزش ۴۶ ساله فرانسه به همراه آلکسیس هانگین‌کوان، ورزشکار پاراسه‌گانه به آب زد. هانگین‌کوان پرچمدار فرانسه در مراسم افتتاحیه پارالمپیک خواهد بود که ۲۸ آگوست برگزار می‌شود.

در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رودخانه سِن ستاره مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود که قرار است ۲۶ جولای برگزار شود و سپس میزبان رقابت‌های سه‌گانه و شنای آب‌های آزاد خواهد بود.

پیش از کاسترا، هیدالگو وعده داده بود که اقدامی مشابه انجام دهد. هیدالگو گفته است که اگر کیفیت آب مناسب باشد، ۱۷ جولای در آب سِن شنا خواهد کرد.

شنا کردن در سن از سال ۱۹۲۳ یعنی درست یک سال پیش از میزبانی پاریس از دومین دوره المپیک ممنوع اعلام شد. بنیاد «سِرف‌رایدر» اوایل آوریل مدعی شد که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد آب این رودخانه که به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر در فرانسه جریان دارد، همچنان آلوده و به‌طور بالقوه در بخش پاریس خطرناک است.

هزینه پاکسازی سِن حدود ۱.۴ میلیارد یورو برآورد شده که تامین بودجه آن را دولت فرانسه و مقامات پایتخت این کشور برعهده گرفتند. بازی‌های المپیک قرار است ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست(۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار شود.

کد خبر 866791
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha