خواهر رهبر کره شمالی با متهم کردن همسایه جنوبی به از سر گرفتن پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد کشورش، وعده پاسخ به آن را داد.

کیم جونگ اون و کیم یوجونگ

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی امروز یکشنبه در پیامی که حاکی از احتمال از سرگیری ارسال بالون‌های حاوی زباله به کره جنوبی است، به این همسایه جنوبی از بابت پاسخ دادن به کارزار پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «ای.بی.سی نیوز» کره شمالی از اواخر ماه مه گذشته تا کنون به دفعات بالون‌های حاوی زباله‌های مختلف اعم از زباله‌های کاغذی، پارچه‌ای، ته‌سیگار و حتی فضولات را به سمت کره جنوبی فرستاده و تاکید کرده که این اقدام به تلافی پخش اعلامیه‌های سیاسی که کره جنوبی از طریق بالون‌های خودش ضد پیونگ یانگ پخش می‌کند انجام می‌شود. تا کنون در بالون‌های ارسالی کره شمالی مواد زیانبار سمی یافت نشده است. کره جنوبی در پاسخ اقدام به معلق ساختن توافق کاهش تنش سال ۲۰۱۸ با کره شمالی و از سرگیری رزمایش با گلوله‌های جنگی در مناطق مرزی کرده است.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انتشار یافت، گفت: «اعلامیه‌ها و اشیای کثیف پخش شده توسط پست‌فطرتها در کره جنوبی صبح یکشنبه مجددا در مرز و دیگر مناطق کره شمالی یافت شده‌اند.»

معاون حزب حاکم کارگران کره گفت که توسط مقامات حزبی و نظامی به او اطلاع داده شده که «اعلامیه‌ها و چیزهای کثیفی» در ۱۷ نقطه در منطقه مرزی و سایر مناطق کشف شده است. او گفت که این اعلامیه‌ها بر اساس مقررات مربوط به برخورد با «اشیاء پرتاب شده توسط دشمن» سوزانده شدند.

پست‌فطرتها به خاطر بازی کثیفتان آماده پرداخت هزینه بسیار گزاف باشید | هشدار تند این زن به همسایه جنوبی

خواهر رهبر کره شمالی خاطرنشان کرد:‌« این پست‌فطرت‌ها در کره جنوبی به رغم هشدارهای مکرر کره شمالی قرار نیست دست از این بازی کثیف و پست بردارند.»

کیم یو جونگ خاطرنشان کرد: «ما تدابیر متقابل خودمان را به صورت کامل در یک چنین وضعیتی اعمال کرده‌ایم. ما کاری خواهیم کرد که خاندان‌های کره جنوبی دچار شرمساری تلخ و خسته شوند و باید آماده پرداخت هزینه بسیار گزافی به خاطر بازی کثیفشان باشند.»

اواخر ماه ژوئین آخرین باری بود که کره شمالی موجی از بالون‌های حاوی زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد. در سالهای اخیر گروه‌هایی نظیر اتباع کره شمالی که از این کشور فرار کرده‌اند دست به اقداماتی در مرز با کره شمالی نظیر ارسال بالون‌های بزرگ حاوی اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ، حافظه‌های یو.اس.بی حاوی موسیقی‌های پاپ و سریال‌های کره جنوبی و اسکناس‌های دلار به سمت کره شمالی کرده‌اند.

کره شمالی این دست اقداماتی که از سمت کره جنوبی صورت می‌گیرند را به عنوان یک اقدام تحریک آمیز فاحش تهدیدآمیز علیه رهبران خود می‌داند در حالی که در قوانینش دسترسی رسمی به اخبار خارجی را برای اکثر جمعیت ۲۶ میلیون نفری خود ممنوع کرده است.

کره جنوبی در روز نهم ژوئن نیز به استقرار مجدد بلندگوهای بزرگی در طول مرز مشترک ۲ کره به منظور پخش تبلیغات ضدپیونگ یانگ برای نخستین بار در ۶ سال اخیر پرداخت.

همچنین وزارت دفاع کره شمالی روز شنبه هشدار داد، خط مشی‌های نظامی جدید آمریکا و کره جنوبی فاش کننده نیت این ۲ کشور برای حمله به کره شمالی هستند و تهدید کرد که برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ بیش از پیش تقویت خواهد شد و آمریکا و کره جنوبی «هزینه‌ گزاف غیرقابل تصوری» را خواهند پرداخت.

کره شمالی تا کنون در سال جاری به اعلامیه های کره جنوبی با ارسال بالن‌های پر از زباله به آن سوی مرز پاسخ داده است. سپس کره جنوبی با پخش برنامه‌های ضد پیونگ یانگ از طریق بلندگوهای مرزی تحرکات خود را در این راستا افزایش داد.

در اقدامی بی‌سابقه، خبرگزاری مرکزی کره تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد اعلامیه‌هایی را که از کره جنوبی آمده‌اند، همراه با یک بسته داروی سرماخوردگی سوزانده شده بود.

کد خبر 867030
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha