دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: در حالی که آمریکا از تنش با روسیه سود می‌برد این کشورهای اروپایی هستند که قربانی می‌شوند.

روسیه - اوکراین  موشک های روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، «ما پتانسیل کافی برای مقابله با موشک‌های آمریکایی مستقر در اروپا را داریم اما قربانیان احتمالی پایتخت‌های این کشورها هستند». پسکوف این حرف را بیان کرد.
سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به برنامه آمریکا برای استقرار موشک‌های جدید در برخی کشورهای اروپایی از قبیل آلمان، به اروپایی‌ها هشداری تند داد.

به گزارش راشاتودی، پسکوف هشدار داد: «همیشه یک وضع متناقض وجود داشته است: ایالات متحده انواع مختلفی از موشک‌ها را با بُردهای مختلف مستقر کرده البته معمولا هدفش کشور ما بوده است. بر همین اساس، کشور ما مکان‌های اروپایی را به عنوان هدف موشک‌هایمان در نظر گرفته است».

اولتیماتوم کم‌ ‌سابقه روسیه به اروپا؛ پایتخت‌های شما در تیررس موشک‌هایمان است

به گفته سخنگوی ولادیمیر پوتین، واشنگتن از تشدید تنش با مسکو به سود خود ادامه می‌دهد و کشورهای اروپایی عضو ناتو تنها به عنوان اهداف مدنظر آمریکا ایفای نقش می‌کنند.

به دنبال نشست اخیر سران ناتو در آمریکا، واشنگتن هفته گذشته برنامه‌ خود را برای شروع استقرار سلاح‌های دوربرد در آلمان در سال ۲۰۲۶ اعلام کرد.

پسکوف گفت که «کشور ما در تیررس موشک‌های آمریکایی مستقر در اروپا قرار دارد. ما قبلاً همه اینها را تجربه کرده‌ایم. همه اینها قبلا اتفاق افتاده است. ما پتانسیل کافی برای جلوگیری از این موشک‌ها را داریم اما قربانیان احتمالی پایتخت‌های این کشورها هستند».

کد خبر 867059
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • حسین IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 8
    هسته‌ای.و قطعا آماده شلیک در هر لحظه پیش رو باشد.ا.