دبیرکل پیشین ناتو جورج رابرتسون که از سوی نخست‌وزیر جدید انگلیس مامور بررسی وضعیت دفاعی این کشور شده، مدعی شد که لندن با «چهارگانه مرگباری» از کشورها روبه‌روست که باید برای رویارویی با آن نیروهای مسلح خود را تقویت کند.

جورج رابرتسون

به گزارش همشهری آنلاین، جورج رابرتسون که نخست‌وزیر جدید انگلیس او را مامور رهبری بررسی و بازنگری دفاعی این کشور کرده، امروز سه‌شنبه گفت که لندن نیروهای مسلح خود را تقویت خواهد کرد تا اطمینان یابد که برای مواجهه با آنچه «چهارگانه مرگبار» خواند، آمادگی دارد.

این مقام انگلیسی در مصاحبه با رسانه‌های کشورش مدعی شد که «با گروه چهارگانه مرگباری از کشورها روبه‌رو هستیم که به طور فزاینده‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند و ما در این کشور و ائتلاف ناتو باید بتوانیم با آن چهارگانه خاص و همچنین مشکلات دیگر مقابله کنیم».

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، منظور او از این گروه چهارگانه، کشورهای چین، ایران، کره شمالی و روسیه بوده است.

رابرتسون که اواخر دهه ۹۰ میلادی وزیر دفاع انگلیس و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ دبیرکل ناتو بود، در ادامه سخنانش گفت که نیروهای مسلح انگلیس باید با توجه به سطح تهدید، آماده نبرد باشند.

وی در اظهارات خود همچنین مدعی شد که اجلاس هفته گذشته ناتو در واشنگتن کاملاً روشن کرد که چالش چین باید بسیار بسیار جدی گرفته شود.

نخست‌وزیر انگلیس کر استارمر هم در نشست اخیر ناتو که در آمریکا برگزار شد، بر تعهد به افزایش هزینه‌های دفاعی این کشور به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی تاکید کرد، گرچه نگفت که این موضوع از چه زمانی اجرایی می‌شود.

استارمر که نیروهای مسلح انگلیس را «توخالی شده» توصیف کرد، گفت که می‌خواهد هزینه‌ها را مسئولانه افزایش دهد تا از تاب‌آوری طولانی اطمینان حاصل کند.

کد خبر 867238
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    اختیار دارید مرگبار تر از انگل ستان که تو کل دنیا نیست آمریکا را رو سر انگشتش میچرخونه و کشوری تو دنیا نیست که از شر این دوتا تروریست و تروریست زاده در امان مونده باشه