معاون جدید ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سه‌شنبه در سخنانی، انگلیس را اولین کشور اسلامی دارای سلاح هسته‌ای معرفی کرد.

جیمز دیوید ونس-ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دوشنبه جیمز دیوید ونس را به عنوان معاون خود در دولت احتمالی آینده معرفی کرد.

ونس، سناتور 39 ساله آمریکایی از ایالت اوهایو است که با انتخاب به عنوان معاون اول ترامپ به کانون توجه رسانه‌ها تبدیل شده است.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس ملی محافظه کاری با اشاره به گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان گفت: «من اخیراً داشتم با دوستم... درباره یکی از خطرات بزرگ جهان صحبت می‌کردم، که مسئله گسترش سلاح‌های هسته‌ای است که دولت بایدن اهمیتی به آن نمی‌دهد.»

ونس همچنین با اشاره به حزب کارگر انگلیس گفت: «من داشتم راجع به اولین کشور اسلامی واقعی که سلاح هسته‌ای خواهد داشت صبحت می‌کردم... ما با خود گفتیم که شاید ایران باشد، شاید پاکستان محسوب شود، و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در واقع انگلستان است، چرا که حزب کارگر در آن به قدرت رسیده است.»

اظهارات عجیب معاون جدید ترامپ: انگلیس اولین کشور اسلامی دارای سلاح هسته‌ای است!

این در حالی است که دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس طی ماه‌های اخیر در تلاش برای گسترش ارتباطات خود با ونس بوده و وی را در سخنرانی دو ماه پیش خود یک دوست معرفی کرده بود.

این سخنرانی ونس با واکنش مقامات انگلیس همراه شد و آنجلا راینر، معاون نخست‌وزیر در اعتراض به آن گفت که «دولت حاکم بر انگلیس، دولت تحت کنترل حزب کارگر نیست و ما به عنوان نماینده کل کشور حکومت می‌کنیم».

کد خبر 867239
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 5
    دقیقا انگلیس مرموزوحیله گراست
  • ali IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 7
    اونوقت ما انتظار داریم اینا بیاند و حتی مشکلات کشور ما را هم حل کنند.یک مشت مترسک پوشالی که برای بعضی از ما ایرانیها سوپرمن شده اند.