ستار همدانی پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد خرید رضاییان بسیار مفید بوده و مهدی هاشمی‌نسب هم قطعا باید در کادر فنی استقلال باقی بماند.

استقلال

همدانی در گفت وگو با همشهری آنلاین در خصوص شرایط تیم استقلال در فصل نقل و انتقلات تاکید کرد: امیدوارم شرایط خوبی در نقل و انتقلات برای تیم استقلال اتفاق بیفتد تا دل هواداران شاد شود. شما می‌بینید تیم های دیگر مانند تراکتور، پرسپولیس و سپاهان با چه ظرفیت‌هایی بازیکن می‌گیرند. همه در تب و تاب گرفتن بازیکن تاپ هستند. پیش فصل برای بستن تیم خیلی مهم است. غفلت شود عقب می‌مانید.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هر ساله این مشکلات را داریم اما امیدوارم اینبار مهره‌های موثری را جذب کنیم. تا تیم تکمیل شود. البته در وهله نخست موضوعی که حائز اهمیت است اینکه استقلال بازیکنان اصلی فصل قبل خود را حفظ کند. سوای ۳-۴ بازیکن که خود مربی آنها را در لیست فروش قرار می‌دهد. اول باید شاکله تیم حفظ شود. بعد از آن بازیکنان مورد نیاز جذب شوند.

این پیشکسوت تیم استقلال در خصوص جذب رامین رضاییان که مورد استقبال هواداران قرار گرفته است تاکید کرد: خرید رامین رضاییان بسیار می‌تواند موثر باشد. او می‌تواند در ساختار حمله و دفاع و به طور کلی فنی به تیم کمک کند و هم اینکه از لحاظ اخلاقی باعث اتحاد در تیم شود و در اصطلاح فوتبالی تیم را جمع کند. رضاییان بسیار خرید خوبی بود. تبریک می‌گویم به کادرفنی و مدیران باشگاه که چنینی بازیکنی را جذب کردند. هواداران منتظرند این خریدهای خوب ادامه داشته باشد تا دست نکونام برای مسابقات باز باشد.

همدانی در خصوص جدایی صالح حردانی در حالی که یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود گفت: وقتی می‌گویم اول باید بازیکنان و شاکله فصل قبل خودمان را حفظ کنیم همین موضوع است. حردانی از خوب های فصل قبل بود بنا براین باید شاکله تیم حفظ شود تا در کنارش بازیکنان دیگری باید بگیریم که تیم را تقویت کنیم تا تیم منسجمی را داشته باشیم. ما برای فصل پیش رو رقابت های آسیایی را هم پیش رو داریم. یعنی در سه جبهه باید بجنگیم. برای همین مهره های اساسی نیاز داریم. یعنی استقلال هم مهره‌های تاثیرگذار خودش را داشته باشد هم تقویت شود. بازیکنانی مانند رضاییان که بتوانند در کنار چشمی و حسین حسینی باعث شوند شخصیت تیمی را حفظ کنند و اتحاد لازم را به وجود بیاورند.


او در خصوص اینکه استقلال برای جذب رامین رضاییان هزینه سنگینی کرده است گفت: استقلال در مقابل تیم های دیگر هزینه زیادی نکرده و ریخت و پاشی نداشته است. ضمن اینکه فوتبال همین است. رقابت وجود دارد. می‌طلبد سرمایه‌گذاری کنید. خرج کردن در فوتبال هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. مقوله فوتبال با بسیاری از مفساد اجتماعی مبارزه می‌کند. چقدر جوانان از فساد دور می‌شوند. از اعتیاد و سایر مسایل دور می‌شوند. این یک مساله واقعی در جامعه ما است.

این پیشکسوت تیم استقلال در پاسخ به این سوال که استقلال در چه پست های نیاز به بازیکن دارد گفت: به نظر من استقلال حتما به یک تمام کننده صد درصدی نیاز دارد. یک فورواردی که تیز و بز باشد. خلاق باشد. شم گلزنی داشته باشد. یک هافبک بسیار بسیار خوب هم لازم است تا در کنار ماشاریپوف به تیم کمک کند. در خط دفاع هم لازم است که تیم تقویت شود. در مجموع ضمن حفظ نفرات اصلی سال قبل یک مهاجم تمام کننده، یک هافبک و یک مدافع لازم است. با این شرایط می توانیم در آسیا شگفتی‌ساز شویم.

همدانی درباره اینکه مدیران هلدینگ به نکونام اعلام کرده اند حتما یک دستیار خارجی در کنار خود استخدام کند و مخالفت های برای ادامه حضور مهدی هاشمی نسب در تیم وجود دارد تاکید کرد: نکونام مسوول فنی است و خودش باید نفراتش را بنا به نیازی که دارد انتخاب کند. نکونام خودش سال ها در اروپا بازی کرده است. اوست که می‌داند و تشخیص می‌دهد چه کادری را برای خود انتخاب کند. اینکه یک مربی تخصص اصلی‌اش تمرین دهنده است، یا تخصص یکی دیگر کارهای بدنسازی است.

او درباره شرایط هاشمی نسب تاکید کرد: هاشمی‌نسب کسی است استقلال قویا به این مربی نیاز دارد. چراکه هاشمی‌نسب سالیان سال برای استقلال و جواد نکونام زحمت کشیده است. حتما خوب بوده که نکونام او را نگه داشته است. اعتقاد بسیار دارم که توانسته به تیم کمک کند. بازیکنان را تهییج می‌کند. در کادرفنی نکونام هر مربی شرح وظایفی دارد. به طور نمونه یک نفر مثل خودش تمرین دهنده خوبی است. وفاداری هاشمی‌نسب هم به نکونام و هم به استقلال محرز است. خروجی هاشمی‌نسب ایجاد اتحاد و همدلی در تیم است. از لحاظ روحی خیلی کمک می کند تا بازیکنان وفاداریشان به تیم بیشتر شود. ما هر چقدر از لحاظ رفتاری و انسانی تیم را تقویت کنیم به نفع مان خواهد بود.

ستار همدانی در خصوص شرایط تیم زادگاهش تراکتور تبریز و اینکه طی سال های اخیر نتوانسته اند قهرمانی در لیگ برتر داشته باشند گفت: تراکتوری ها یکسری مشکلات دیگری دارند. دوست ندارم زیاد ورود کنم. گرچه تیم شهرم است اما تا وضعیت مالکیتش و مدیریت آن جدا نشود نتیجه نخواهد گرفت. آقای زنوزی مالک باشگاه است سرمایه عظیمی هم گذاشته اما وقتی مدیری را انتخاب می کند حتما با شناخت آن مدیر را انتخاب کرده است. ایراد کار آن است که دیگر نباید در کار آن مدیر دخالت کند. تشخیص اتفاقات پیرامونی با آن مدیری است که گذاشته است. شما هم حتما آن مدیر توانایی داشته که انتخابش کردی پس اجازه بده کار کند اما دخالت ها نمی‌گذارد تراکتور روند رو به رشد خودش را ادامه دهد.
او تاکید کرد: مردم آذربایجان نیاز به یک قهرمانی دارند. آنها پرشور هستند و همواره تحت هر شرایطی از تیم شان حمایت می‌کنند. نه یک قهرمانی بلکه قهرمانی‌هایی زیادی باید نصیب شان شود اما در وهله اول باید اصلاحاتی صورت بگیرد و سیستم مدیریتی تیم را عوض کنند.

کد خبر 867473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • کلانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    رضائیان واسه سپاهان ضعیف بود
  • UA ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    چون استقلال مرکز حواشی هست نکونام عاشق حاشیه و پرحاشیه و اگر هاشمی نسب استاد حاشیه هم تو کیسه بمونه جمعشون جمع میشه
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    پیرمردان باید از پیرمردان حمایت کنند!
  • شهروز IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    من چند بار رفتم تو هتل تیم استقلال برای عکس و امضا برای پسرم، لذا شهادت می دهم هاشمی نسب خودش عامل اتحاد بازیکنها و کار فنی است و روی همه نفوذ دارد و خیرخواه همه است و همه هم اینرا احساس می کنند بهرحال این چیزی بود که حقیقتا دیدم
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    خرید کلمه مناسبی نیست، بگین قرارداد. راجع به انسان داریم صحبت میکنیم.‌