مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

چندین دهه پیش ‌قهوه‌خانه‌ها حکم کافه‌های امروزی را داشتند. یکی از این قهوه‌خانه‌ها، قهوه‌خانه «رمضون یخی» است. قهوه‌خانه‌ای که محل رفت و آمد گنده‌لات‌ها و افراد سرشناس تهران بوده و اکنون نه تنها انبوهی قصه برای گفتن دارد، بلکه فضای قدیمی آن نیز بارها در قاب دوربین فیلم سازان قرار گرفته است.

قهوه خانه رمضون یخی

همشهری - سعیده مرادی: قهوه‌ خانه رمضون یخی یا همان قهوه‌خانه حاج تقی اسماعیل‌پورحدود ۸۰ سال است که باپرجاست. از همان اول بساط شاهنامه‌خوانی، پرده‌خوانی و تعزیه‌خوانی در آن برقرار بود.

‌قهوه‌خانه حاج‌تقی اسماعیل‌پور، ‌قهوه خانه برادران بزن بهادر

‌قهوه خانه رمضون‌یخی را یکی از برادران اسماعیل‌پور به نام «تقی اسماعیل‌پور» تاسیس کرد. او یکی از چهار برادر اسماعیل‌پور است که زمانی همراه با برادرش حسین، از گنده‌لات‌ها و به اصطلاح گردن‌کلفت‌های مشهور تهران بودند. حسین، تقی، ماشاالله و محمد چهار برادر بودند که به «برادران رمضون یخی» شهرت داشتند. پدرشان یکی از یخچال‌داران تهران بود و به همین علت چهار برادر به برادران رمضون یخی شهرت پیدا کردند.

قهوه خانه هنوز به شکل روز اول است

فضای سنتی و گرم قهوه خانه باعث شده تا اینجا لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند اخراجی‌ها، ستایش، زیرخاکی و پوست شیر و … باشد. اینجا هنوز به شکل روزهای اول است؛ دیوارها تا نصفه با کاشی‌های مربعی سفید پوشانده شده و دیوار رنگی بالای کاشی‌ها هم تا سقف پر از تابلوی نقاشی و عکس‌های قدیمی محله و تهران است. پشت قهوه‌خانه حیاط با صفای آن قرار دارد قهوه‌خانه رمضون یخی این فرصت را می‌دهد تا از جاذبه‌های محله هرندی مانند کارونسرای خانات، ظرف فروشی‌های شوش، بوستان رازی و... هم بازدید داشته باشیم.

نشانی: خیابان شوش غربی، میدان هرندی، ابتدای خیابان هرندی (دروازه غار)

منطقه: ۱۲

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: محمدیه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شوش

قهوه‌خانه رمضون یخی، لوکیشن فیلم و سریال‌های معروف

کد خبر 867873
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha