مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

کاوشگر خورشیدی پارکر همچنان به شکستن رکورد سریع‌ترین جسم ساخته‌شده توسط بشر ادامه می‌دهد. این کاوشگر وظیفه داشت که به تاج بیرونی خورشید از نزدیک نگاه کند و به‌تازگی رکورد قبلی خود را در سرعت شکسته است.

کاوشگر خورشید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌جی‌آر، این کاوشگر، سرعت ۶۳۵۲۶۶ کیلومتر در ساعت را در اواخر ‌ماه گذشته به ثبت رساند. این دومین‌باری است که از زمان پرتاب آن در سال‌۲۰۱۸ به چنین سرعتی می‌رسد و احتمالا در آینده نه‌تنها باز هم به این سرعت می‌رسد که ممکن است آن را هم بشکند. برای درک بهتر می‌توان گفت که این سرعت تقریبا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت صوت است.

حداکثر سرعتی که کاوشگر خورشیدی پارکر در طول عملیات خود به آن می‌رسد ۶۹۲هزارکیلومتر در ساعت خواهد بود. احتمالا این رکورد بالقوه نهایی را در سال‌۲۰۲۵ به ثبت می‌رساند. کاوشگر خورشیدی پارکر یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای تکنولوژیکی عصر ماست. این کاوشگر که برای مقاومت در برابر تشعشعات و گرمای قدرتمند و خطرناک خورشید طراحی شده است، می‌تواند بیش از هر فضاپیمای دیگری به توپ حبابی پلاسما در مرکز منظومه شمسی نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:

این به ما کمک کرده تا داده‌های بیشتری در مورد فعالیت‌های خورشیدی دریافت کنیم و همچنان به اندازه کافی محکم است تا در برابر حملات تابشی که خورشید اغلب به سمت آن می‌فرستد، مقاومت کند. با این حال، تبدیل‌شدن به سریع‌ترین جسم ساخته‌شده توسط انسان، شاهکار کوچکی نیست و کاوشگر خورشیدی پارکر طی ۶سال گذشته ۲۰پرواز نزدیک از خورشید را انجام داده است.

کد خبر 868048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha