سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به نحوه و فرایند خرید سکه در حراج سکه از سوی این مرکز به تشریح جزئیات فرایند آن پرداخت.

سکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اصغر بالسینی با اشاره به نحوه فرایند خرید سکه طلا از سوی این مرکز گفت: فرایندی که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به متقاضیان حراج سکه تخصیص داده می‌شود به صورت روش حراج به اصطلاح هلندی است و افرادی که متقاضی دریافت سکه هستند باید از طریق سامانه market.ice.ir فرآیند احراز هویت، واریز وجه و ثبت سفارش را انجام دهند. بر این اساس، متقاضیان باید در یک بازه زمانی سه ساعته (از زمان آغاز فرایند حراج) ثبت سفارش خود را از طریق سامانه مذکور، انجام دهند.

خبر مهم مرکز مبادله برای متقاضیانی که قصد استرداد وجه دارند

وی افزود: نکته مهم این است که قیمت‌گذاری و پیشنهاد قیمت از طریق متقاضی انجام می‌شود و بر اساس وضعیتی که در بازار سکه وجود دارد می‌تواند پیشنهاد قیمت خود را ثبت کرده و حداکثر پنج قطعه سکه از انواع ربع، نیم یا تمام سکه یا پنج قطعه از ترکیبی از این موارد را می‌تواند ثبت سفارش کند.

بالسینی گفت: بر اساس بازه قیمتی مشخص شده، متقاضیانی که برنده حراج سکه هستند؛ بر اساس بالاترین قیمت تا پایین‌ترین قیمت مشخص و بعد از اعلام نتیجه برندگان، نتیجه حراج از طریق سامانه و پیامک به برندگان ارسال می‌شود و این افراد پس از اعلام نتایج هفت روز کاری فرصت دارند تا سکه‌های خود را از طریق شعب بانکی مشخص شده در سامانه دریافت کنند.

کد خبر 868242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha