ظهره‌وند گفت: این ملاحظات در انتخاب وزرا که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد اگر رعایت شود قطعا همکاری مجلس و دولت یک همکاری نزدیک و روان خواهد شد و کابینه آقای پزشکیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند مشغول شده و امورات را در دست بگیرند.

پزشکیان

ابوالفضل ظهره‌وند نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به اینکه دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب دیدار خوبی بود، اظهار کرد: مقام معظم انقلاب پر نشاط و با سیمای بشاش وارد شدند به نحوی که انرژی بخش جلسه بودند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در این دیدار نکات مهمی را درباره معیارهای انتخاب وزرا و کابینه دولت چهاردهم مطرح و شاخص‌هایی را انتخاب وزرا مشخص کردند، ادامه داد: این معیارها کار آقای پزشکیان و مجلس را آسان کرد. درواقع با این معیارهای دقیقی که رهبر انقلاب درباره انتخاب وزرا مطرح کردند و اگر رئیس جمهور منتخب هم در همان راستا اقدام کند، مجلس نیز مشکلی نخواهد داشت و در کمترین زمان رای خود را به کابینه پیشنهاد می‌دهد تا کابینه هرچه زودتر فعال شود.

ظهره‌وند بیان کرد: معیارهای رهبر انقلاب شاخص های درستی است اگر امروز ناکارآمدی در بخش‌های مختلف می‌بینیم به دلیل انتخاب افراد ناشایست بوده چراکه مشکل امروز کشور نیز ضعف مدیریتی است، برهمین اساس اگر رئیس جمهور منتخب در همین راستا وزرا انتخاب کند می‌تواند به حل معضلات مدیریتی در کشور کمک کند. مگر می‌شود کسی وزیر شود به قانون اساسی، نظام سیاسی و جمهوری اسلامی تعهد نداشته باشد؟ مگر می‌شود فردی را به عنوان وزیر انتخاب کنیم که فاقد تجربه میدانی موفق باشد؟ یا به عنوان مثال وزیری را بیاوریم که برای محرومان کار کند اما خود جزو خاندان سالار باشد.

نماینده مجلس دوازدهم تاکید کرد: این معیارهای انتخاب وزرا راه را مشخص کرده و به نظر بنده مردم هم باید با وزرای پیشنهادی و سابقه و سبک زندگی‌شان آشنا شوند. آنچه که در انتخاب کابینه مهم است، این بوده که وزیر نباید صفر کیلومتر باشد بنابراین باید وزرایی انتخاب کنند که سابقه کار اجرایی در همان حوزه را داشته باشد. برهمین اساس این سابقه اجرایی و سلامت فرد که می‌تواند در دریافت تایید صلاحیت از سوی نمایندگان مردم در مجلس مهم واقع شود.

وی افزود: این که وزیر امور خارجه‌ای را بخواهیم تایید صلاحیت کنیم که نگاه به غرب داشته باشد و سنگ آنان را به سینه می‌زند، در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد. حتی رهبر انقلاب در این جلسه به قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» اشاره کردند و این قانون را کارگشا دانستند. هرچند که عده‌ای در دولت آقای روحانی با این قانون مخالف بودند و معتقد بودند که این قانون ختم به جنگ می‌شود اما در نهایت دیدیم چنین اتفاقی نیفتاد.

ظهره‌وند خاطرنشان کرد: این ملاحظات که از سوی آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد اگر رعایت شود قطعا همکاری مجلس و دولت یک همکاری نزدیک و روان خواهد شد و کابینه آقای پزشکیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند مشغول شده و امورات را در دست بگیرند.

کد خبر 868304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آقای پزشکیان کاملا متوجه هستند که اون کسانی که به ایشون رای دادند دقیقا چه انتظاراتی از ایشون دارن .