ضیا عربشاهی می‌گوید از فصل نقل‌وانتقالات پرسپولیس راضی نیست و می‌گوید باشگاه در خریدهایش تعلل کرد.

تمرین پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

نزدیک به ۲هفته از شروع پنجره نقل‌و انتقالات فوتبال ایران می‌گذرد و پرسپولیس که چند ستاره کلیدی‌اش را از دست داده، ‌ بالاخره موفق شد ۲بازیکن سابق خود ش را جذب کند و هواداران تیم پایتخت کمی از موضع انتقاد علیه مدیریت باشگاه پایین بیایند، هرچند ماموریت مدیران باشگاه هنوز به پایان نرسیده و به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان در چند پست احتیاج مبرم به بازیکن دارند. در این شرایط ضیا عربشاهی معتقد است که بازیکنان تیم‌های امید و پایه می‌توانند کمک بزرگی برای پرسپولیس باشند و به جای هزینه‌های اضافی می‌شود به جوان‌ترها فرصت داد. صبحت‌های پیشکسوت پرسپولیس با همشهری را درباره عملکرد این تیم در نقل و انتقالات در ادامه بخوانید:

*هواداران پرسپولیس بعد از خروج چند ستاره تیم خیلی نگران وضعیت تیم محبوبشان بودند و به نظر می‌رسد حالا با بازگشت علیپور و احمدزاده کمی اوضاع فرق کرده. به نظر شما آنها خریدهای خوبی هستند؟

امسال در پرسپولیس خانه‌تکانی شده است. مساله اصلی در فوتبال ما ایجنت‌ها هستند. آنها در همه جای دنیا فعالیت می‌کنند اما در ایران همه چیز فرق می‌کند و بازیکنان و مدیران فوتبال ما ۹۹درصد زیر یوق این ایجنت‌ها هستند. درباره خریدهای پرسپولیس هم باید بگویم، در این تیم بازیکن سطح یک با سطح دو و سه فرق چندانی نمی‌کند، فقط شرایط روح و روانی آن بازیکن مهم است. بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند، می‌خواهند به تیم ملی برسند، درست مثل بازیکنان تیم‌های دیگر که وقتی مقابل پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند، می‌خواهند خودی نشان بدهند و بگویند کمتر از بازیکنان این دو تیم نیستند. نمونه‌اش سعید صادقی که در ۲۹سالگی، در یک سال در گل گهر بهترین بازیکن شد و به پرسپولیس آمد. یا اینکه تیم نفت مسجد سلیمان از پرسپولیس و استقلال یک امتیاز گرفت و اگر بازیکن نفت آن پنالتی را گل کرده بود پرسپولیس باخته بود، می‌خواهم بگویم مگر پرسپولیس بازیکنان بزرگ نداشت، چرا بازیکنان نفت مسجد سلیمان با کمترین هزینه مقابل این دو تیم عالی بازی کردند پس نتیجه می‌گیریم سطح بازیکنان هیچ فرقی نمی‌کند فقط آن شرایط روحی و روانی بازیکن است که کجا و جلوی چه تیمی بازی می‌کند و اگر در تیم بزرگی بازی می‌کند هدفش رسیدن به تیم ملی است.

*وضعیت پرسپولیس را با جدایی چند ستاره این تیم چطور می‌بینید؟

با رفتن بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر هیچ اتفاقی نمی‌افتد و ممکن است بازیکنانی که توقعش را نداریم، حتی بهتر از این ستاره‌ها شوند. مدافع قطری و بازیکن جوان ازبک به پرسپولیس آمدند و جواب هم دادند، بازیکنی مثل محمد عمری و سینا اسدبیگی مگر در پرسپولیس خوب نبودند؟ درخواست من از هیات مدیره پرسپولیس این است که به جای خریدهای آنچنانی از بازیکنان امید پرسپولیس استفاده شود. آنها کمتر از این بازیکنان بزرگسال نیستند به شرط اینکه باورشان کنند.

*به هر حال هواداران هم از باشگاه پرسپولیس انتظار جذب ستاره‌های بزرگ را دارند.

الان فکر می‌کنید جذب علیپور و احمدزاده با این سن و سال مشکل پرسپولیس را حل می‌کند؟ فرشاد احمدزاده زمانی که در تیم برانکو، ترکیب کامیابی‌نیا، امیری، مسلمان را کامل می‌کرد تمام تیم‌ها را به دردسر می‌انداخت ولی او بعد از ۳-۴ سال برای پرسپولیس آن بازیکن سابق نمی‌شود و این را درنظر بگیرید که تماشاگر هم از این خریدها انتظار دارد. پس چه بهتر که از جوانان خود باشگاه پرسپولیس استفاده شود. بازیکن امید مثل عمری داریم و استفاده نمی‌کنیم بعد تیم‌های دیگر آنها را جذب می‌کنند. حداقل۳، ۴ بازیکن امید داریم که شرایط بازی در تیم بزرگسالان را دارند.

*به نظر می‌رسد با این وضعیت برای فصل بعد خیلی به پرسپولیس امیدوار نیستید؟

با جذب بازیکنان سن و سال دار و با این رویه فصل جدید برای پرسپولیس مشکل خواهد بود، اما با حضور بازیکنان جوان در کنار باتجربه می‌شود به پرسپولیس امیدوار بود.

*گاریدو به عنوان سرمربی چقدر می‌تواند در این زمینه به پرسپولیس کمک کند؟

شناخت خوبی از گاریدو دارم و درباره او تحقیق کرده‌ام، کارنامه این مربی صفر است و خیلی خوب بلد است خودش را توجیه کند.

*به نظر می‌رسد اصلا از انتخاب مربی اسپانیایی راضی نیستید؟

بیخودی نمی‌گویم چون فیلم‌هایش را دیده‌ام حرف می‌زنم. شمشیر را از رو نبسته‌ام.

*رامین رضاییان هم به استقلال رفت و حاشیه‌های بسیاری بعد از این انتقال به وجود آمد.

حساسیت‌ها دیگر مثل قبل نیست. هر کس هم که می‌گوید که من استقلال یا پرسپولیس را دوست دارم تا زمانی است که با آن تیم قرارداد دارد و بهتر است به شعور هوادار احترام بگذارند. هوادار است که این بازیکنان را بازیکن کرده است. همان گلری که از پرسپولیس رفت تا زمانی که در نفت بازی می‌کرد، هیچکس او را نمی‌شناخت. همین آقا می‌گوید من پرسپولیس را بزرگ کردم، همین جا می‌خواهم به او بگویم پرسپولیس آنقدر بزرگ بود که در دهه ۶۰ سیزده بازیکن تیم ملی داشت و ۲ نفر که روی نیمکت می‌نشستند هیچ اعتراضی نداشتند ولی اگر آن شرایط امروز بود باشگاه را زیر و رو می‌کردید. البته به نظر من همه این مشکلات به خاطر ضعف مدیریت باشگاه‌هاست. الان آقایان می‌گویند زمان ما پول نبود ولی زمان ما هم پول بود ولی ارزش آن فرق داشت. خود من هم پیشنهادهای مالی خوبی داشتم ولی نرفتم.

*پرسپولیس در چه پست‌هایی احتیاج به بازیکن دارد؟

۲ بازیکن در پست مهاجم می‌خواهد که گلزن باشند و در فوتبال ایران هم وجود دارد. البته باشگاه در خرید تعلل کرد. یک دفاع چپ و یک دفاع راست می‌خواهیم. یک وینگر چپ هم حتما باید اضافه شود.

*در پست دروازه‌بان چطور؟

رفیعی گزینه خوبی است چون فیزیک مناسبی هم دارد.

*پرسپولیس در لیگ نخبگان حضور دارد و آیا احتیاج به دروازه‌بان باتجربه‌تر ندارد؟

همین که در پرسپولیس بازی کنی به اعتماد به نفس می‌رسی و باتجربه می‌شوی. باید رفیعی را باور کنیم تا شرایط روح و روانی خوبی پیدا کند، مطمئن باشید جواب می‌دهد. اگر هواداران پرسپولیس تشویقش کنند و مطمئن باشند جواب حمایت‌های آنها را می‌دهد.

*قرارداد گولسیانی هنوز تمدید نشده. درخصوص این بازیکن چه صحبتی دارید؟

بازیکن خوب و زحمتکشی برای پرسپولیس است و به نظر من باید قراردادش تمدید شود.

*در کل از نقل و انتقالات پرپولیس راضی هستید؟

من راضی نیستم. به نظر من می‌توانیم از امیدها استفاده کنیم. من پرسپولیس و هودارانش که در سرما و گرما به ورزشگاه می‌آیند را دوست دارم و آنها را از نزدیک دیدم به همین دلیل دوست ندارم این هوادار به شعورش بربخورد و سرمربی اسپانیایی از هفته ششم، هفتم نگوید من شناختی از بازیکنان ندارم.

کد خبر 868537
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha