هوشمندسازی با فرایند افزایش دمای جهانی و تغییرات محیطی به یک الزام برای شهرهای جهان تبدیل شده است. عموم شهرهای کشورهای توسعه یافته در برنامه های خود برای آینده ای پایدار با چالش های جدیدی روبرو هستند.

شهر هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین، با این حال، برخی از این شهرها به شدت برای پیاده‌سازی راه‌حل‌های هوشمندسازی تلاش می کنند و هدفشان ایجاد کیفیت زندگی طولانی‌مدت بالاتری است.

موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت، رتبه‌بندی سالانه هوشمندترین شهرهای جهان را بر اساس قدرت اقتصادی، فناوری هر شهر، چگونگی افزایش کیفیت زندگی و ارائه راه‌حل‌ها ارائه کرده است.

کانبرا

این شهرها، هوشمند هستند | معرفی 5 شهر هوشمند دنیا

پایتخت استرالیا یکی از معدود شهرهای غیر اروپایی یا آسیایی در بین شهرهای هوشمند برتر است. کانبرا به دلیل آلودگی هوای کم، ازدیاد فضاهای سبز و احساس بالای مشارکت در میان شهروندان اقلیت، امتیاز خوبی کسب کرده است. کانبرا در زمینه انرژی های پاک و ابتکارات تجدیدپذیر، پیشرفته است.

این شهر اهداف بلندپروازانه ای برای دستیابی به انتشار صفر کربن تا سال ۲۰۴۵ دارد و این در برق رسانی و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر منطقه مشهود است. همچنین مقامات کانبرا این شهر را برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و سایر کسب‌وکارها جذاب‌تر و قابل زندگی‌تر کند. چیزی که به ایجاد یک چرخه مناسب از نوآوری کمک می‌کند.

سنگاپور

این شهرها، هوشمند هستند | معرفی 5 شهر هوشمند دنیا

سنگاپور به لطف نمرات بالای ایمنی، اتصال بالا که نظارت بر مدرسه و ترافیک را آسان‌تر می‌کند، گزارش‌های آنلاین و پردازش اسناد که امکان برخورد بی‌وقفه با بوروکراسی دولتی را فراهم می‌کند، توانسته عنوان شهر هوشمند برتر را کسب کند. سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور با استفاده استراتژیک از داده های باز و فناوری های پرداخت بدون تماس به شدت افزایش یافته است.

هم دولت و هم شرکت‌های خصوصی مجموعه داده‌های گسترده‌ای درباره الگوهای ترافیک، برنامه اتوبوس‌ها و قطارها و تعداد جمعیت در ایستگاه‌ها منتشر می‌کنند، که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ریزان شهری می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد راه‌حل‌هایی برای مسافران استفاده کنند.

لوزان

این شهرها، هوشمند هستند | معرفی 5 شهر هوشمند دنیا

لوزان سوئیس با جمعیت حدود ۱۵۰هزار نفری، در میان شهرهای برتر هوشمند قرار دارد. امکانات این شهر کوچک با تمام امکانات یک شهر بزرگ قابل رقابت است. این شهر همچنان متعهد به پیشبرد ابتکارات دیجیتالی به روشی پایدار است.

اپلیکیشن موبایل برای یافتن اطلاعات کاربردی برای بازدید و زندگی در لوزان در دسترس است. خدمات مدیریت الکترونیکی از جمله ثبت نام و رزرو آنلاین، اطلاعات حمل و نقل و سفر برای افرادی که در لوزان زندگی می کنند به راحتی قابل دسترسی است.

لندن

این شهرها، هوشمند هستند | معرفی 5 شهر هوشمند دنیا

لندن به دلیل سهولت خدمات آنلاین، از جمله رزرو حمل و نقل و دسترسی آسان وای فای، همچنان در رتبه خوبی قرار دارد. همچنین افزایش شبکه‌های هوشمند، انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر شهر هم در طراحی ساختمان و هم در برداشت انرژی به چشم می خورد. لندن متعهد به تبدیل شدن به یک "شهر پاک" از نظر زیرساخت های وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین تعهد به فضای سبز و برنامه های سفر فعال مانند پیاده روی و دوچرخه سواری است.

بیشتر بخوانید:

ابوظبی

این شهرها، هوشمند هستند | معرفی 5 شهر هوشمند دنیا

ابوظبی به عنوان پایتخت امارات، امسال پیشرفت محسوسی در زمینه شهر هوشمند داشته است. این شهر به دلیل سهولت حمل و نقل و رزرو آنلاین، بهداشت بالا حتی در فقیرترین مناطق شهر، مهارت های دیجیتالی که به خوبی در مدارس آموزش داده می شود امتیاز بسیار خوبی کسب کرده است.

برای ساکنان، ویژگی های هوشمند و راحت سیستم حمل و نقل شهر بی نظیر است. ادغام زیرساخت‌های شارژ خودرو و راه‌حل‌های رانندگی خودکار در شهر، رفت‌وآمد را روان و کارآمد کرده است. مرکز تحرک هوشمند تضمین می کند که حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی به طور یکپارچه مدیریت می شود.

کد خبر 868615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha