وزیر سابق امور خارجه کشورمان نوشت: صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای، قانون کشور است و باید رعایت شود.

محمدجواد ظریف

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جواد ظریف در صفحه شخصی خود نوشت: صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای، قانون کشور است و باید رعایت شود. همان‌طور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیرکل ملل متحد توضیح دادم (نامه S/۲۰۲۱/۶۶۹)، ایالات متحده و سه کشور اروپایی / اتحادیه اروپا تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کرد، قانونگذاران ما را به واکنش واداشتند.

وی افزود: به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند. ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است. دولت آتی رئیس جمهور منتخب پزشکیان آماده است تا در گفتگو با حسن نیت - مطابق با برجام و قوانین ایران - برای تضمین پایبندی متقابل به این دستاورد بی نظیر دیپلماسی شرکت کند.

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان دوره‌ دوازدهم مجلس بیان کردند: در چالش‌های گوناگونی که با دولت‌ها وجود دارد طبعاً دولت در مسائل گوناگونی ممکن است چالش‌هایی داشته باشد؛ مجلس می‌تواند وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت را پر کند.
لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و مسائل دیپلماسی مهم است. یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی است، یکی از کارهای بسیار خوب البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب جویی کردند، مطلقاً این عیب جویی وارد نیست؛ کار بسیار درستی بود.

کد خبر 868621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha