سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
۱ نفر

با وجود بمباران و محاصره  غزه از سوی رژیم صهیونیستی اما پزشکان و پرستاران این باریکه جنگ زده همچنان در حال امدادرسانی به بیماران هستند و کنار سایر بازماندگان مردم غزه علیه اشغالگری ایستاده‌اند.

غزه

همشهری آنلاین: با وجود بمباران و محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی اما پزشکان و پرستاران این باریکه جنگ زده همچنان در حال امدادرسانی به بیماران هستند و کنار سایر بازماندگان مردم غزه علیه اشغالگری ایستاده‌اند. از زمان آغاز جنگ علیه غزه تا کنون طی بیش از ۹ ماه گذشته، اشغالگران صهیونیستی صدها نفر از کارکنان بهداشت و درمان فلسطین را به شهادت رسانده و بسیاری دیگر از اعضای کادر درمان غزه را در شرایط غیرانسانی زندانی کرده‌اند.

همچنین حملات مداوم به پزشکان، پرستاران و امدادگران همراه با تخریب زیرساخت های بهداشتی غزه ادامه دارد. رفتاری که نشان دهنده بخش دیگری از نسل کشی برنامه ریزی شده علیه فلسطینیان ساکن در غزه است. در عین حال، در طول این مدت شاهد شجاعت و استواری تیم‌های پزشکی در غزه بوده‌ایم و بسیاری از آن‌ها تدبیر قابل‌توجهی در رفع نیازهای بیماران خود نشان داده‌اند و جان هزاران مجروح و آسیب دیده فلسطینی پس از بمباران‌ها را نجات داده‌اند.

میدل ایست آی در یادداشتی به قلم «غاده مجادلی» نوشته است که تعهد و مقاومتی که کارکنان و پرستاران مراقبت های بهداشتی در غزه از خود نشان داده‌اند، به درستی به عنوان نوعی مقاومت دامنه دار و موفق توصیف می‌شود. خدمات خستگی ناپذیر کادر درمان وپزشکان غزه در میان شرایط بسیار چالش برانگیز از جمله کمبود مواد غذایی و دارو قابل ستایش است. به گفته وزارت بهداشت فلسطین با وجود ادامه جنگ علیه غزه و در میانه بمباران‌ها، چندین اتاق عمل در بیمارستان الشفا بازسازی شده است، اما صهیونیست‌ها دوباره به تاسیسات درمانی یورش برده و آن‌ها را به طور کامل تخریب کرده‌اند و پزشکان به ناچار در زیر چادرها به درمان بیماران مشغول هستند.

۳۱۰ پزشک: تعداد پزشکان بازداشت شده فلسطینی در نوار غزه در جریان جنگ

۱۳۸ پرستار: آمار شهدای پرستار در جنگ غزه

۵۱۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی: آمار شهدای پزشک در جریان جنگ غزه

کد خبر 868674
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha