سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

کدام بازیکنان بزرگ در بازار نقل و انتقالات به‌طور رایگان در دسترس هستند؟

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، چند سال پیش باشگاه یوونتوس پیش از آنکه دست به خریدهای گرانقیمتی مثل خرید ۱۱۰میلیون یورویی کریستیانو رونالدو بزند، بازیکنان آزاد جذب می‌کرد. باشگاه تورینی از این طریق توانست بازیکنانی مثل آرون رمزی، امره جان، پل پوگبا، پیرلو، کینگزلی کومان، دنی آلوز، سامی خدیرا، نتو، فرناندو یورنته، لوکا تونی، کاناوارو، لوسیو، آنلکا و... را جذب و از طریق فروش همین بازیکنان ۱۳۷میلیون یورو سود کند. از طرفی بازیکنانی هم هستند که وقتی یک سال از قراردادشان باقی می‌ماند، از تمدید سرپیچی می‌کنند تا رایگان به باشگاهی دیگر بروند و بخشی از پولی را که قرار بود باشگاه بعدی برای خریدشان بپردازد، به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

آدرین ربیو یکی از همین بازیکنان بود. ناصر الخلیفی وقتی فهمید او قصد تمدید قرارداد ندارد، عصبانی شد و یک نیم‌فصل تمام او را روی سکوها نشاند. ربیو در یوونتوس هم همین کار را تکرار کرد و تا پایان قراردادش ماند تا بتواند به‌عنوان بازیکن آزاد جدا شود و به باشگاهی سودی نرساند. ربیو در سال‌های اخیر به‌شدت مورد توجه منچستریونایتد قرار داشت اما مادرش که مدیر برنامه‌هایش بود، زیاده‌خواهی کرد و اجازه این انتقال را نداد. در جریان یورو۲۰۲۴شایعه شده بود که فلورنتینو پرس قصد دارد در راستای فرانسوی و برزیلی کردن رئال‌مادرید برای جانشینی کروس با این بازیکن مذاکره کند. این اتفاق نیفتاد و ربیو همچنان بدون تیم ماند. پرس در سال‌های اخیر بازیکنانی نظیر امباپه و آلابا را رایگان جذب کرده است. در حال حاضر غیر از آدرین ربیو، بازیکنان زیادی هستند که به‌طور رایگان در دسترس هستند.

ربیو

او می‌تواند در جلوی دفاع به‌عنوان یک محور، یا بالاتر به‌عنوان شماره۸ و یا در سمت چپ خط هافبک بازی کند و با گرفتن موقعیت‌های مرکزی، فضا را برای دفاع کناری پوشش دهد، همان کاری که تونی کروس می‌کرد. ربیو در یورو ۹۲درصد پاس‌هایش را سالم به مقصد رساند و فصل پیش ۵گل و ۳پاس گل در سری‌آ داشت و به‌طور میانگین ۲.۲شوت در هر ۹۰دقیقه زد. ربیو همچنین کارهای دفاعی زیادی انجام می‌دهد؛ ۲تکل موفق در هر بازی و ۵.۱ بازپس‌گیری توپ. اگر باشگاهی بتواند با زیاده‌خواهی مادر ربیو کنار بیاید، او خرید مجانی خوبی خواهد بود.

متس هوملس

در ۳۵سالگی پس از ۱۳سال حضور در دورتموند با این تیم وداع کرد. او ممکن است به خداحافظی از فوتبال هم فکر کند اما باشگاه‌هایی از آمریکا و ترکیه این مدافع را می‌خواهند. هوملس در هر ۱۳بازی دورتموند در لیگ قهرمانان فصل پیش و حتی در فینال در ترکیب ثابت زنبورها بازی کرد و گل صعود را به پاری‌سن‌ژرمن زد. او ۱۱۷۰دقیقه در این رقابت‌ها به میدان رفت که بیش از هر بازیکن دیگری بود. پس از کریستیانو رونالدو (فصل ۱۸-۲۰۱۷) هوملس نخستین بازیکنی بود که در تمام دقایق ممکن در لیگ قهرمانان یک فصل بازی کرد. نیازی به یادآوری نیست که او در ۳۵سالگی این کار را انجام داد. هوملس با میانگین ۴.۱تکل در هر بازی، بهترین رکورد را بین همه بازیکنان فصل لیگ قهرمانان داشت. بله، او هنوز هم می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند.

داوید دخه‌آ

او حتی برای لیگ عربستان و لیگ برتر خلیج‌فارس ایران هم مدنظر بود. دروازه‌بان اسپانیایی به‌طرز عجیبی یک فصل تمام پشت‌خط ماند و در هیچ تیمی بازی نکرد. آخرین فصلی که او بازی ‌کرد، به‌عنوان دروازه‌بان منچستریونایتد دستکش طلایی لیگ برتر را برد.

ممفیس (دیپای)

با تیم ملی هلند تا نیمه‌نهایی یورو۲۰۲۴پیش رفت و بازیکن اصلی رونالد کومان بود. هر چند او عملکرد خیلی خوبی نداشت اما با توجه به سابقه حضورش در منچستریونایتد، بارسلونا و اتلتیکو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تیم‌های اروپایی باشد. در یک فصل‌ونیم حضور در اتلتی، ممفیس فقط در ۱۲بازی از ۶۰بازی این تیم در همه رقابت‌ها در ترکیب ابتدایی حضور داشت اما در همین مدت ۹گل زد و با میانگین هر ۱۲۸.۴دقیقه و هر ۶۸.۲لمس توپ، یک گل، که میانگینی عالی است، بهترین نرخ گلزنی در همین مدت بین بازیکنان لالیگایی محسوب می‌شود.

ماریو هرموسو

قراردادش را با اتلتیکومادرید تمدید نکرده است. او ۵سال مدافع این تیم بود درحالی‌که اصالتا رئالی و عضو اردوی دشمن بود. هرموسو فصل پیش در دفاع ۳نفره سیمئونه در سمت چپ بازی کرد و در ۳۰مسابقه از ابتدا در ترکیب بود و در ۲۵۸۴دقیقه از ۳۴۲۰دقایق ممکن به میدان رفت و حتی به رئال‌مادرید هم گل زد. اتلتیکو با او و دیگر مدافعان خشن تیم و با اوبلاک درون دروازه فقط ۲۵گل در لیگ دریافت کرد. ماریو مدافع پا به توپی است. معلوم نیست رئالی‌ها چه کینه‌ای از بازیکن سابق خود دارند که با وجود نیاز در این پست به سراغش نمی‌روند.

رافائل واران

منچستریونایتد بدل او، لنی یورو را با قیمتی بالای ۶۰میلیون یورو از لیل خرید. حالا مدافع فرانسوی که شایعه شده بود به باشگاه کومو در ایتالیا پیوسته تا زیرنظر فابرگاس بازی کند، بیکار است. شایعه بازگشت واران به رئال هم مطرح بود اما پرس معمولا علاقه‌ای به بازگرداندن بازیکنان سابقش ندارد. با اینکه رافائل در منچستر درخشش دوران رئال را نداشت اما در ۳فصل و ۵۱۱۶دقیقه بازی تنها یک اشتباه منجر به شوت تیم حریف داشت که آن هم گل نشد. در همین مدت مگوایر دست‌کم ۴اشتباه منجر به گل حریف داشت.

تیمدارها

برخی بازیکنانی که قرارداد خود را به پایان برده بودند، تیم بعدی خود را انتخاب کرده‌اند؛ ازجمله امباپه (پاریس به رئال)، زیلنسکی (ناپولی به اینترمیلان)، مهدی طارمی (پورتو به اینترمیلان)، لوکا مودریچ (تمدید قرارداد با رئال)، تیاگو سیلوا (چلسی به فلومیننزه) و...
تیاگو آلکانتارا هم پس از اتمام قراردادش با لیورپول به‌دلیل مصدومیت‌های زیاد و طولانی از فوتبال خداحافظی کرد و به‌عنوان دستیار هانسی فلیک در بارسلونا مشغول کار شد. اما بازیکنان رایگان دیگری هم در دسترس هستند که محبوبیت کمتری دارند؛ دلی الی، اندیدی، چه آدامز، ادریسا گانا گی، دنی ولبک، محمد الننی، آنتونی مارسیال و... باشگاه‌ها زودتر برای خریدشان دست بجنبانند.

کد خبر 868804
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha