برای طرفداران فیلمها و سریالهای تاریخی مثل محمد رسول‌الله(ص) و سلمان فارسی، تماشای دکور شهرهای مکه و مدینه در ابعاد بزرگ با معماری ویژه، جذابیت زیادی دارد. اگر شما هم جزو این دسته از طرفداران فیلم و سریال هستید، گردش در شهرک سینمایی پیامبر اعظم را از دست ندهید.

شهرک نور

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: شهرک سینمایی نور که به نام شهرک پیامبر اعظم هم شناخته می‌شود، وسیع‌ترین شهرک سینمایی کشور است.

نام مقصد: شهرک سینمایی پیامبر اعظم (شهرک نور)

نشانی: جاده تهران - قم

معرفی: این شهرک به وسعت ۲۰۰ هکتار نخستین بار برای ساخت فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی استفاده شد. با پایان ساخت این فیلم در سال ۱۳۹۳ شهرک سینمایی هم گشایش یافت.

بناهای اسلامی در اندازه واقعی

از دکور این شهرک در سریال سلمان فارسی استفاده شده است. در این شهرک سینمایی، دکور شهرهای مکه، مدینه و کلیسای بحیرا در شهر بصره در مقیاس واقعی طراحی و ساخته شده ‌است. معمار شهرک سینمایی پیامبر اعظم قم شخصی اهل کرواسی است که کل این مجموعه را طراحی کرده. با وارد شدن به شهرک سینمایی نور، دروازه بزرگ شهر مکه را با خانه‌های کاهگلی می‌بینید و بعد از گذشتن از کنار آنها به کعبه می‌رسید. همچنین با گشت وگذار در شهرک سینمایی نور بخش‌هایی از شعب ابی‌طالب، مکه، مدینه و کلیسای بحیرا در شهر بصره(جایی که حضرت محمد(ص) در کودکی از آنجا عبور کرد و یک راهب مهربان به او نوید پیامبری داد) را تماشا خواهید کرد. بد نیست بدانید که بازدید از شهرک سینمایی نور به‌صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست و تنها در قالب تورهای گردشگری و با هماهنگی می‌توان از آن بازدید کرد.

کد خبر 868879
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha