چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

حمله اسرائیل به الحدیده یکی از وحشیانه‎ترین حملات علیه یمن بود، حتی در مقایسه با عملیات‌های متعدد مشترک آمریکا و انگلیس.

يمن

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین:حمله شبانه هواپیمای بدون سرنشین انصارالله به تل‎آویو تنش‌های خاورمیانه را وارد مرحله جدیدی کرده است. این رویداد نشان داد که چگونه انصارالله یمن از تهدید قابل توجه در دریای سرخ فراتر رفته و خطری جدی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله بی‌سابقه یمنی‌ها به بندر الحدیده حمله کرد و زیرساخت‎های غیرنظامی آن را هدف قرار داد؛ عملیاتی که طی آن 6 نفر به شهادت رسیده، حداقل ۸۷ نفر زخمی شدند و آتش‎سوزی‌های عظیمی به راه افتاد که تا چند روز بعد ادامه داشت.

تارنمای العربی جدید نوشته حمله اسرائیل تلاش بود برای بازگرداندن بازدارندگی که در پی حمله یمنی‌ها فرو ریخته است. در این گزارش آمده:

  • حمله اسرائیل به الحدیده یکی از وحشیانه‎ترین حملات علیه یمن بود، حتی در مقایسه با عملیات‌های متعدد مشترک آمریکا و انگلیس.
  • با وجود حمله به الحدیده،‌ تردیدها درباره توان اسرائیل از جلوگیری حملات انصارالله بیشتر شده است.
  • آنچه احتمال تداوم حملات یمن به سرزمین‌های اشغالی را تقویت کرده زرادخانه انصارالله است که مجهز به شمار زیادی پهپاد، موشک‎ زمین به زمین، موشک ضد کشتی و مهمات دیگر است.
  • به اعتقاد کارشناسان،‌ توان نظامی یمن در سال‌های اخیر به‎طور قابل توجهی رشد کرده است.
  • در حالی که صهیونیست‌ها مشغول جنگ غزه هستند، انصارالله در هماهنگی با متحدان خود در محور مقاومت ضد صهیونیست و ضد آمریکا، جبهه جدیدی را علیه اشغالگران باز کرده‎اند.
  • انصارالله یمن هشدار داده به حمله اسرائیل به الحدیده پاسخ محکمی خواهد داد، امری که نشان‌دهنده تمایل این گروه به ادامه حملات مستقیم و غیرمستقیم علیه اسرائیل است.
  • رژیم صهیونیستی ممکن است هرگونه حمله احتمالی انصارالله را در آینده تلافی کند اما همانند حملات هوایی به یمن به رهبری عربستان سعودی از سال 2015، یمنی‌ها نشان داده‎اند که می‎توانند تا حد زیادی در برابر حملات هوایی مقاومت کنند یا حتی از آنها بهره مند شوند.
  • به اعتقاد ناظران، تل‎آویو بعید است که بتواند در جایی که پیشتر عربستان سعودی، آمریکا و انگیلس شکست خورده‎اند، پیروز شود.

کد خبر 868893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha