تصویب برخی قوانین راهبردی، از جمله نقاط روشن کارنامه عملکرد مجلس یازدهم به‌حساب می‌آید که یکی از آنها، قانون «اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در مقاطع مختلف، مورد تایید و تمجید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته‌است.

رهبری

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: این قانون که در میانه‌های آذرماه ۱۳۹۹ ازسوی مجلس به‌ تصویب رسید، در کنار برخی دیگر از قوانین مجلس یازدهم، مانند «جهش تولید مسکن»، «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «نظام رتبه‌بندی معلمان»، «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»، «ساماندهی صنعت خودرو» و... مزیت‌های قابل‌توجهی برای کشور، به‌ویژه در حوزه توسعه صنعت هسته‌ای ایران به‌همراه داشت.

براین اساس هم بود که پس از تصویب این قانون در پاییز ۱۳۹۹، در مقاطع مختلف شاهد تایید آن ازسوی رهبر معظم انقلاب بوده‌ایم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین زمینه تاکید کرده‌اند که قانون اقدام راهبردی، یک قانون اساسی است که کشور را از سرگردانی در موضوع هسته‌ای نجات داد.

۱

قدردانی از توجه دانشجویان

۲۱اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰

بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

در زمینه‌ مسائل خارجی هم دانشجوها حضور نسبتاً خوبی داشتند... در زمینه‌ اف. ‌ای. ‌تی. ‌اف مثلاً اظهارنظر کردند، موضع‌گیری کردند؛ من حالا کار ندارم به اینکه موضع‌گیری‌ها چه بود، به‌هرحال نفس موضع‌گیری خیلی به‌نظر من خوب بود، نشان‌دهنده سعه و گستره‌ نگاه دانشجویی به مسائل گوناگون بود؛ یا به این قانون راهبردی مجلس توجه کردند، تأیید کردند، تقویت کردند که خب، همه‌ اینها خیلی خوب است.

۲

یک قانون اساسی

۳خردادماه ۱۴۰۲

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس یازدهم

برخی از قوانینی که شما تصویب کرده‌اید، قوانین راهبردی است؛ یعنی قوانین موضعی و مقطعی نیست، یک قوانین راهبردی است برای کشور که واقعاً جای احترام و تمجید دارد. قانون «اقدام راهبردی» یک قانون اساسی و مهمی است. این قانون کشور را از سرگردانی در قضیه‌ هسته‌ای نجات داد؛ یعنی آن حالت حیرت و حالت ندانم‌کاری را از بین برد.

۳

این قانون «مشکل‌درست‌کن» نیست

۲۱خردادماه ۱۴۰۲

بیانات در دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای

از قانون مجلس تخطی نشود؛ این هم توصیه‌ بعدی من است. مجلس یک قانونی گذرانده، این قانون به نفع کشور و صنعت هسته‌ای است. بعضی‌ها خیال می‌کنند این قانون برای کشور «مشکل‌درست‌کن» است؛ اشتباه می‌کنند. این قانون، قانون خوبی است؛ اصلاً قانون هم هست، قانون را باید عمل کرد؛ بحثی نداریم. از قانون تخطی نشود. چه در دسترسی‌هایی که دیگران توقع دارند، چه در اطلاعاتی که ارائه می‌کنید، طبق این قانون عمل شود.

۴

وارد نبودن عیب‌جویی‌ها

۳۱تیرماه ۱۴۰۳

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم

از جمله اقدامات خوب و اثرگذار مجلس در زمینه سیاست‌خارجی، قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم است؛ البته بعضی‌ها به این قانون اعتراض و عیب‌جویی کردند که مطلقاً وارد نیست و تصویب آن قانون، کار بسیار درستی بود.

مزیت‌های قانون اقدام راهبردی

  1. انجام اقدام راهبردی در مقابل نقض عهد طرف‌های غربی
  2. پر کردن دست دولت در مذاکرات برجامی
  3. مقابله با تضییع حقوق ممردم، به‌ویژه در حوزه تحریم‌ها و صنعت هسته‌ای
  4. مقابله با فشارهای آمریکا به‌منظور کاهش صادرات نفت ایران
  5. تامین اورانیوم با غنای لازم به‌منظور تولید رادیو داروها
  6. افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی
  7. ایجاد فضای مناسب باهدف توسعه روزافزون صنعت هسته‌ای
  8. جلوگیری از خروج مذاکرات برجامی از مسیر اصلی
  9. مقابله با زیاده‌خواهی‌ طرف‌های غربی
  10. توسعه بهره‌گیری از سانتریفیوژهای نسل جدید
کد خبر 868961
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha