آمریکایی‌ها اخیرا ۲ بمب‌افکن استراتژیک قاره‌پیما مدل «بی-۵۲ استراتوفورترس» را در یک پایگاه نیروی هوایی در رومانی، در مرز اوکراین مستقر کرده‌اند. این انتقال توسط نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعلام شده است.

بمب

به گزارش همشهری آنلاین این بمب‌افکن‌های آمریکایی به عنوان بخشی از بیستمین اسکادران بمب‌افکن‌های اعزامی نیروی هوایی ایالات متحده عمل و ادغام با نیروهای ناتو را آغاز خواهد کرد. استقرار این بمب‌افکن‌ها در رومانی واقع در جنوب اوکراین در شرایطی رخ می‌دهد که جنگ روسیه با کی‌یف ادامه دارد و کرملین نسبت به استقرار تجهیزات و تحرکات متحدان اوکراین هشدار می‌دهد.

به نقل از پایگاه خبری «یونایتد۲۴میدیا»، بمب‌افکن‌های بی-۵۲ در حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بارنتز، توسط ۲ هواپیمای روسی در حدود ساعت ۸ صبح به وقت اروپای مرکزی در ۲۱ ژوئیه رهگیری شدند.

طبق اطلاعات منتشر شده، با وجود رهگیری، این بمب‌افکن‌های آمریکایی مسیر خود را حفظ کرده و برنامه پرواز برنامه‌ریزی شده خود را بدون حادثه ادامه دادند.

بمب‌افکن‌ها ماموریت از پیش برنامه‌ریزی شده خود را که شامل هماهنگی با هواپیماهای جنگنده ناتو بود، قبل از فرود در پایگاه هوایی «میخائیل کوگالیچانو» به پایان رساندند.

به گفته ژنرال «جیمز هکر» فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در آفریقا و اروپا، این تمرین گروه ضربت بمب‌افکن فرصتی عالی برای اصلاح تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های بکارگیری رزمی نیروهای آمریکایی ارائه می‌کند.

در حالی که بمب‌افکن‌های بی-۵۲ در رومانی مستقر هستند، با متحدان ناتو و شرکای بین‌المللی برای افزایش قابلیت‌ها و حفظ تعهدات امنیتی در سرتاسر منطقه مسئولیت فرماندهی اروپای ایالات متحده ادغام خواهند شد.

جیمز هکر افزود: «ایالات متحده متعهد است در کنار متحدان ناتو و شرکای خود در امتداد جناح شرقی کار کند تا اطمینان حاصل کند که ما مهارت‌ها و قابلیت‌های هماهنگی لازم برای حفظ امنیت، امنیت و ثبات منطقه‌ای را داریم.»

این استقرار منظم و معمول بمب‌افکن‌های استراتژیک ایالات متحده بر آمادگی و تعهد این کشور و ناتو برای ادغام با متحدان و شرکای کشور میزبان، جلوگیری از تهدیدها و دفاع از اتحاد تاکید می‌کند.

کد خبر 868999
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha