اگر بگویند اتفاق هولناکی مثل سیل یا زلزله در راه است یا فراتر از آن، اگر متوجه شویم که یک واقعه آخرالزمانی نزدیک است، ما نهایتا یک کوله‌پشتی از وسایل ضروری آماده کنیم تا اگر آن اتفاق ناگوار افتاد، بتوانیم زنده بمانیم.

پناهگاه

به گزارش همشهری آنلاین، اما آنهایی که در دسته میلیاردرها هستند و پولش را دارند، به جای یک کوله‌پشتی ناقابل، برای خودشان پناهگاه می‌خرند یا با صرف میلیون‌ها دلار، پناهگاه‌های عظیم زیرزمینی می‌سازند تا درصورت وقوع فاجعه‌ای مثل جنگ هسته‌ای، شیوع بیماری یا فروپاشی جامعه، جان سالم به‌در ببرند.

اگر تصورتان از این پناهگاه‌ها که به «اقامتگاه‌های آخرالزمان» یا «خانه‌های روز قیامت» معروف هستند، تنها یک اتاق بتونی با امکانات ناچیز است، باید بگوییم سخت در اشتباهید. این پناهگاه‌ها از قضا بسیار مجلل و با امکانات زیاد ساخته می‌شوند. برخی از امکانات این پناهگاه‌ها شامل خندق‌های آتشین برای دور نگه داشتن زامبی‌ها، گاراژهایی با گنجایش چندین ماشین، سالن‌های ورزشی، سونا، اتاق‌های بازی، آکواریوم، فضای مخصوص برای کارکنان و... می‌شود.

جان‌پناهی برای آخرالزمان | خانه های زیرزمینی که ثروتمندان برای مقابله با فاجعه می سازند

قیمت این پناهگاه‌ها از چند هزار پوند برای مدل‌های پایه تا ده‌ها میلیون دلار برای نمونه‌های فوق‌لوکس متغیر است. شاید برایتان سؤال باشد که اصلا چرا جنون ساخت پناهگاه‌های آخرالزمانی اینقدر شدت گرفته و این ابرثروتمندان نگران چه چیزی هستند؟

بیشتر بخوانید:

اگر در گذشته آدم‌هایی که پناهگاه می‌خریدند، عجیب و غریب به‌نظر می‌رسیدند و بهشان برچسب متوهم می‌زدیم، اما این روزها ظهور هوش مصنوعی، افزایش همه‌گیری‌ها، گرمایش جهانی و صدها عامل دیگر باعث ترس بسیاری از مردم نسبت به فروپاشی جامعه شده است. ظاهرا حالا دیگر ابرثروتمندانی که به‌دنبال پناهگاه آخرالزمان هستند آنقدرها هم دیوانه به‌نظر نمی‌رسند.

جان‌پناهی برای آخرالزمان | خانه های زیرزمینی که ثروتمندان برای مقابله با فاجعه می سازند

البته این را هم بد نیست بدانید که یک پناهگاه روز قیامت می‌تواند از نظر اندازه، تجمل و امکانات بسیار متفاوت باشد و برخی از افرادی که آنچنان هم پول ندارند، بخواهند که یکی از این پناهگاه‌ها را داشته باشند. برای این افراد پناهگاه‌ها می‌توانند به اندازه آپارتمان‌های کوچک یا حتی به اندازه یک اتاق کوچک باشند. برخی پناهگاه‌ها که کمی تنگ هستند، می‌توانند قیمتی کمتر از ۱۵۰۰۰پوند داشته باشند؛ برخی از این نوع پناهگاه‌ها پیش‌ساخته هستند و می‌توان آنها را در باغ یا حیاط خانه نصب کرد.

با این حال، این آن چیزی نیست که درصد بالای جامعه به‌دنبالش باشند و بیشتر این ثروتمندان هستند که تمایل به خرید یا ساخت پناهگاه دارند. برخی شرکت‌های پناهگاه‌سازی گزینه‌هایی را ارائه می‌دهند که با قیمت‌های بالا در محدوده ده‌ها میلیون دلار شروع می‌شود و با اضافه شدن اتاق‌های اضافی، آکواریوم‌ها و اسباب‌بازی‌هایی که برای گذراندن یک آخرالزمان نیاز خواهید داشت، قیمت‌ها به سرعت افزایش می‌یابند.

جان‌پناهی برای آخرالزمان | خانه های زیرزمینی که ثروتمندان برای مقابله با فاجعه می سازند

اما در نهایت سؤال اینجاست که آیا همه این تمهیدات می‌توانند مؤثر باشند؟ داگلاس راشکوف، نویسنده‌ای است که زمان زیادی را با میلیاردرها، به‌ویژه میلیاردرهایی که برای سناریوی آخرالزمان آماده می‌شوند، گذرانده است. از نظر راشکوف، گزینه‌هایی که می‌توانند منجر به انقراض بشریت شوند آنقدر وحشتناک هستند که شاید داشتن یک پناهگاه لوکس هم خیلی کاربردی نداشته باشد: «به‌نظر من اگر واقعا می‌خواهید از یک آخرالزمان جان سالم به در ببرید، با همسایگان خود آشنا شوید، دوستان زیادی پیدا کنید و تا می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. این تکنیکی برای بقاست که به‌مراتب بیشتر از منزوی شدن زیر زمین احتمال موفقیت دارد.»

کد خبر 869234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha