بررسی محتوای گفت‌وگوها و سخنان رئیس‌جمهور منتخب طی سه هفته گذشته از مرحله دومین چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، پیش از هر چیز نشان‌دهنده دغدغه‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف است که به‌نظر می‌رسد مسعود پزشکیان به‌دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع این چالش‌ها و دغدغه‌هاست.

پزشکیان

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: از دغدغه انتخاب اعضای کابینه، که پزشکیان روز سه‌شنبه در جمع اعضای ستادهای مردمی خود بیان کرد تا درگیر شدن در هوای نفس به‌خاطر پیروزی در انتخابات و... از گزاره‌هایی است که طی روزهای اخیر در سخنان رئیس‌جمهور نمود ویژه‌ای داشته‌ و به‌نظر می‌رسد این روزها به مشغله ذهنی برای وی تبدیل شده‌است؛ دغدغه‌هایی که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

۱

ملاحظه‌ای مهم در تصمیم‌های سخت

۳ مردادماه ۱۴۰۳

در جمع منتخبان شورای‌عالی استان‌ها

برای اداره کشور باید تصمیم‌های سخت بگیریم. در این تصمیم‌ها نباید آنهایی که فقیر، محروم یا ضعیف هستند زیر دست و پای ما له شوند. یعنی تصمیم من مسئول نباید سبب له شدن مردم ضعیف شود و رشد و توسعه اقتصادی به هر قیمتی نباید انجام شود.

۲

معضل انتخاب کابینه

۲ مردادماه ۱۴۰۳

در جمع اعضای ستادهای مردمی

انتخاب مسئولان به یک معضل تبدیل شده‌است. ما شعار انتخاب برتر داده‌ایم و به همه می‌گوییم کمک کنید و همه افراد خود را معرفی می‌کنند و نمی‌دانم باید چه کنیم.

۳

تشکیل کابینه وفاق ملی

۲ مردادماه ۱۴۰۳

در جمع اعضای ستادهای مردمی

ما باید کابینه وفاق ملی انتخاب کنیم و کاری کنیم وفاقی که از آن حرف می‌زدیم و شعار اینکه کشور با یک گروه و جناح اداره نمی‌شود را محقق کنیم و پایبند شویم که نکند یک گروه و دسته و جناح شویم.

۴

احقاق حقوق ملت

۲ مردادماه ۱۴۰۳

گفت‌وگوی تلفنی با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن

این آمریکا بود که ابتدا از برجام خارج شد و سپس شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد. با این حال جمهوری‌اسلامی ایران همواره آماده هرگونه گفت‌وگو دراین زمینه با ملاحظه همه جوانب به‌منظور احقاق حقوق ملت ایران بوده و هست.

۵

دوری از اختلاف و دعواهای سیاسی

۳۱ تیرماه ۱۴۰۳

در جمع نمایندگان مجلس دوازدهم

کشور را نمی‌توان با اختلاف و دعوا حل کرد، ما باید دست به دست هم دهیم تا از بحران‌هایی که برای کشور ایجاد شده‌است و مشکلاتی که وجود دارد، با هماهنگی، همفکری و همدلی عبور و مسیر را طی کرده و مشکلات مردم را رفع کنیم.

۶

بار سنگین مسئولیت

۳۱ تیرماه ۱۴۰۳

در جمع نمایندگان مجلس دوازدهم

همان آدمی هستیم که بودیم و قطعا هیچ فرقی نخواهد کرد و فقط بار مسئولیت ما سنگین‌تر شده‌است. امیدوارم خداوند کمک کند که شرمنده مردم نشویم.

۷

وحدت و همدلی

۳۰ تیرماه ۱۴۰۳

حضور در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

راه شهید حاج قاسم سلیمانی، راه وحدت و همدلی بود، ایشان نه با کسی دعوا داشت و نه کسی را حذف می‌کرد. در هیچ‌یک از پیام‌ها و سخنان ایشان بویی از تفرقه وجود نداشت، اما ما راه را رها کرده و با یکدیگر دعوا می‌کنیم.

۸

تمرکز زدایی اقتصادی از تهران

۳۰ تیرماه ۱۴۰۳

نشست با فعالان اقتصادی

کسب‌وکارهای خود را از تهران بیرون ببرید. باید صنعت و اقتصاد را به شهرهای ساحلی و نزدیک دریا ببریم، چراکه این کار هزینه تولید را به واسطه کاهش هزینه‌های واردات و صادرات و تأمین آب و برق کاهش می‌دهد.

۹

مدیریت غیرعلمی

۲۹ تیرماه ۱۴۰۳

نشست با رؤسای ستادهای اصولگرا

مشکل کشور ما از آنجایی آغاز می‌شود که علمی عمل نمی‌کنیم و بی‌مبنا و اصول حرف می‌زنیم، برای گرفتن رای یکسری حرف‌ها می‌زنیم.

۱۰

رفع مشکلات اصناف و بازاریان

۲۸ تیرماه ۱۴۰۳

در جمع بازاریان تهران

دولت چهاردهم وظیفه خود می‌داند که تسهیل امور را برای رونق تولید در دستورکار قرار دهد. دولت چهاردهم تلاش می‌کند تا همه مشکلات موجود بر سر راه اصناف و بازاریان را با کمک خود آنها حل کند.

۱۱

عدالت و انصاف

۲۵ تیرماه ۱۴۰۳

مراسم شب عاشورای حسینی در حرم امام خمینی (ره)

خدا می‌داند که ما چه‌کار می‌کنیم؛ لذا نباید به‌خاطر گناه‌کاری یک عده، پا را از انصاف و عدالت فراتر بگذاریم، چراکه امام حسین(ع) و یارانش برای این مفاهیم شهید شدند. ما فردای قیامت اگر قرار است پاسخگوی شهدا باشیم، باید براساس حق و عدالت با مردم برخورد کنیم.

۱۲

ترس از هوای نفس

۲۳ تیرماه ۱۴۰۳

نشست با نمایندگان ادوار مجلس

هیچ برتری‌ای در خود نسبت به شما نمی‌بینم؛ وقتی بامن به گونه‌ای رفتار می‌شود که کسی شده‌ام، از خود می‌ترسم. من مثل شما هستم؛ همان آدم هستم؛ هیچ اتفاقی نیفتاده‌است.

۱۳

رعایت پروتکل‌های تشریفاتی

۲۱ تیرماه ۱۴۰۳

در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران

من هیچ برتری نسبت به مردم ندارم؛ می‌گویند پروتکل‌ها را رعایت کن و این‌گونه بشین و این‌گونه برو؛ نمی‌توانم. این موقعیت‌ها من را عوض نخواهد کرد.

۱۴

حفظ حقوق اجتماعی

۱۸ تیرماه ۱۴۰۳

دیدار با فرمانده کل انتظامی کشور

مسعود پزشکیان در دیدار با احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور بر حفظ حقوق اجتماعی و احترام به کرامت مردم تاکید کرد.

۱۵

عمل به وعده‌ها

۱۶ تیرماه ۱۴۰۳

تهران، مراسم قدردانی از حضور مردم در انتخابات در حرم امام‌خمینی(ره)

من دراین انتخابات وعده دروغ ندادم؛ حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ بوده‌است. سال‌هاست می‌آییم پشت تریبون می‌ایستیم و وعده می‌دهیم، اما پشت سرمان به آنها عمل نمی‌کنیم؛ این بزرگ‌ترین اشکالی است که ما مسئولان با مردم داریم.

کد خبر 869270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 2
    فعلا که رئیس اصلی ظریف است هرچی اون بگه همون میشه
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      2 2
      تو بسوز
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    1 2
    غیر ممکنه اصلاح طلب ها کابینه ائتلافی تشکیل بدند یا به پزشکیان چنین اجازه ای بدهند بزودی قطار استخدام ها راه می افته و هرکی غیر اصلاح طلب باشه از مدیر تا انتظامات دم در همه اخراج میشن مثل دولت خاتمی و روحانی
    • US ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      2 2
      آقای پزشکیان ، آیا این ، شما نبودید که در مناظره با تندی به جلیلی گفتید ، تو به من تهمت میزند و می‌گویی ، حزبی هستی،، ولی من حزبی نیستم ، آقای پزشکیان این به اصطلاح کارشناسان ، اصلاح طلب شما ، بجای رفع مشکلات کشور ، سرگرم ، نوع لباس و رفتار و گفتار شما شده‌اند !!! شما در مناظره گفتید ، اگر جلیلی رییس جمهور بشود و نتواند به حرفش عمل کند ، باید اعدام شود ! بدانید ، این حرف قطعاً در مورد شما ، صدق خواهد کرد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 2
    این جمله ای که گفته؛ به همه می‌گوییم کمک کنید و "همه افراد خود را معرفی می‌کنند" و نمی‌دانم باید چه کنیم خیلی خنده داره