به دلیل اختلال در حرکت به موقع قطارهای سریع‌السیر فرانسه مسافران در ایستگاه قطار سرگردان شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، تنها چند ساعت مانده به آغاز المپیک تصاویر منتشر شده از برخی ایستاگاههای راه آهن فرانسه نشان دهنده ازدحام جمعیت و هرج و مرج در آنهاست.

شرکت ملی راه آهن فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که قربانی یک اقدام خرابکارانه شده است , این باعث اختلال شدید در ترافیک قطارهای سریع السیر شده است.

بنا به اعلام این شرکت، سفر به لندن از کانال زیردریایی مانش و همچین سفر به بلژیک و بالعکس و همچنین خطوط شمال و شرق فرانسه تحت تاثیر آنچه که این شرکت مجموعه‌ای از حوادث هماهنگ و یک شبه خوانده است قرار گرفته است.

این شرکت در ادامه اعلام کرد که 800 هزار مسافر در خطوط شمالی و شرقی فرانسه تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند.مقامات فرانسوی می‌گویند که پلیس در حال تحقیقات در این زمینه است و رسانه‌های فرانسوی از وقوع آتش سوزی بزرگ در یکی از مسیرهای پردد غرب این کشور خبر داده‌اند.

هنوز مشخص نیست این اقدام خرابکارانه اقدام سایبری است یا اینکه اختلال فیزیکی در سیستم راه آهن این کشور ایجاد شده است برخی منابع از قطع شدن کابلهای برق و خرابیهای فیزیکی در برخی نقاط ریلی این کشور خبر داده‌اند.

راه‌آهن فرانسه هم‌چنین اعلام کرده که اقدامات خرابکارانه هماهنگ‌شده بوده، ایستگاه‌های کلیدی انتخاب شدند و سیم‌های عملیاتی قطع شده تا آسیب زیادی به خطوط قطار سریع‌السیر وارد شود.

وزیر حمل و نقل فرانسه گفته که به زودی خط قطارهای معمولی را راه اندازی می‌کنیم اما تعداد زیادی از سفرها را باید لغو کنیم.وی با اشاره به اقدامات شیطنت آمیز هماهنگ شده تاکید کرد که درست کردن این مشکل کمی زمانبر است.

کد خبر 869395
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha