دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: علاوه بر اولا اشمیت، وزیر بهداشت آلمان ظاهرا چهار وزیر دیگر آلمان هم از خودروهای لیموزین دولتی در تعطیلات‌شان استفاده کرده‌اند

آنگونه که روزنامه "هانوفر آلگماینه سایتونگ" گزارش داد، این رخدادها در یک سال و نیم اخیر به وقوع پیوسته است، اما نام آنها این هفته منتشر می‌شود.

این روزنامه به نقل از محافل دولتی نوشت نام این وزیران به صورت رسمی این هفته اعلام می‌شود. دلیل این امر سوال آلکساندر بونده (Alexander Bonde)، رییس بودجه سبزها در پارلمان آلمان است. دولت وظیفه دارد به سوال نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، این سیاستمدار سبزها می‌خواهد بداند "کدامیک از اعضای دولت آلمان در یک سال و نیم گذشته در دوره تعطیلات از خودروی دولتی استفاده کرده و تعطیلات خود را کجا سپری کرده است؟"

German Health Minister Ulla Schmidt (R) is surrounded by media as she gets into her limousine after arriving back from holiday in Spain, at Tegel airport in Berlin July 29, 2009.

پس از آنکه فاش شد اشمیت از خودرو دولتی خود برای سپری کردن تعطیلات در اسپانیا استفاده کرده است، سخنگویان دیگر وزارتخانه‌ها در موضع‌گیری‌های اولیه خود اعلام کردند وزیر آن وزارتخانه‌ها از خودرو شخصی در تعطیلات استفاده نکرده‌اند.

در حال حاضر دیوان اداری آلمان مشغول بررسی استفاده اشمیت از خودرو دولتی در تعطیلات است. این سیاستمدار عضو حزب سوسیال دموکرات به خاطر این اقدام زیر فشار قرار گرفته و به همین خاطر در حال حاضر عضو کابینه سایه فرانک والتر اشتاین‌مایر، نامزد تصدی صدراعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات نیست.

کد خبر 86941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز