مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

خیابان ولیعصر(عج) علاوه بر چنارهای قدیمی و معروف‌اش و یدک کشیدن عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، دارای جاذبه‌های متعدد تفریحی و گردشگری است. در کنار رستوران‌ها و بوستان‌ها و کافه‌ها و مراکز خرید، چند سینمای قدیمی و معروف مانند، قدس و استقلال در این خیابان ۱۸ کیلومتری جا خوش کرده‌اند.

سینما

همشهری - سعیده مرادی: سینماهایی که خود بخشی از تاریخ این خیابان را شکل می‌دهند و برای فیلم دوستان مقصدی مناسب برای گردشگری‌اند.

سینما استقلال

سینما استقلال تهران در سال ۱۳۳۹ در خیابان ولیعصر(عج) تهران توسط شمس‌الدین زاینده‌رودی احداث شد. این سینما با نمایش فیلم شب‌های اروپا کار خود را شروع کرد.

سینما استقلال میزبان فیلم‌های جشنواره‌ای

سینما استقلال ۸۰۰ متر مساحت دارد و با درجه ممتاز و گنجایش۵۲۰ نفر تحت نظر حوزه هنری قرار دارد. یکی از ویژگی‌های سینما استقلال مجهز بودن آن به تراس تابستانی با ظرفیت ۱۹۵ نفر است. این سینما همچنین از اصلی‌ترین سینماهای نمایش فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر تهران نیز محسوب می‌شود. در کنار رفتن به سینما استقلال و تماشای فیلم می‌توان از بوستان بهجت آباد، بلوار کشاورز، بوستان لاله، مراکز خرید میدان ولیعصر(عج) و ... نیز بازدید کرد.

نشانی: میدان ولی عصر(عج)، ابتدای خیابان ولی عصر(عج)، نبش کوچه حسینی

منطقه: ۶

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان ولیعصر(عج)

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان ولیعصر(عج)

امکانات: بوفه، سرویس بهداشتی

تماشای فیلم‌های روز در طولانی ترین خیابان پایتخت

سینما قدس

از قدیمی‌ترین سینماهای تهران است که در سال ۱۳۲۲ به بهره‌برداری رسید. در گذشته این سینما به نام‌های مختلفی نظیر پولیدور، پولیساریو و آهنگ شناخته می‌شد.

سینمایی تک سالنه، اما پر فروش

سینما قدس با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر و داشتن صفحه نمایش بزرگ، صدای فراگیر و تجهیزات مدرن، یک فضای عالی برای تماشای فیلم فراهم کرده است. دید مناسب بالکن از ویژگی‌های مثبت سینما قدس محسوب شده و این سینما در کنار نمایش فیلم، برنامه‌های ویژه‌ای مانند جشنواره‌ها، نشست‌های تخصصی، نمایش فیلم‌های کلاسیک و ... دارد. بلوار کشاورز، سینما آفریقا، بلوار کریمخان و جاذبه‌های آن اماکن گردشگری نزدیک سینما قدس بوده که بعد از تماشای فیلم می‌توان در آنها به تفرج پرداخت.

نشانی: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر(عج)

منطقه: ۶

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان ولیعصر(عج)

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان ولیعصر(عج)

امکانات: گالری، کافه، سالن انتظار

تماشای فیلم‌های روز در طولانی ترین خیابان پایتخت

کد خبر 869551
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha