مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

در کنار سینماهای قدیم و جدید پایتخت، پردیس‌های سینمایی باداشتن امکانات مختلف توانسته‌اندبرای فیلم دوستان هم فال وهم تماشا باشند. مانند پردیس سینما ملت که جدا از نمایش فیلم، محیط‌های دیگری هم داردکه می‌توان برای تفریح و خوش‌گذرانی به این مکان رفت و از دیدنی‌ها و محیط خاصش لذت برد.

پردیس سینمایی ملت

همشهری - سعیده مرادی: پردیس سینمایی ملت آبان ۱۳۸۷ افتتاح و بعدها بخش‌های جانبی دیگری هم به این مجموعه اضافه شد.

پردیس سینمایی با معماری ویژه

پردیس سینمایی ملت ۱۵ هزار مترمربع مساحت دارد و شامل ۴ سالن سینما هریک به ظرفیت ۲۸۰ نفر و یک سالن نمایش کوچک به ظرفیت ۳۰ نفر است. ساختمان این مجموعه از طراحی کم نظیری در تهران برخوردار بوده و حتی موفق به کسب جایزه پروژه منتخب در فستیوال ۲۰۰۹ بارسلونا و رتبه اول جایزه معمار در سال ۱۳۸۷ شده است. معماری چشم‌نواز، پردیس سینما گالری ملت را بعد از تئاتر شهر، تالار وحدت و موزه هنرهای معاصر تهران، به یکی از باکیفیت‌ترین آثار معماری در تهران تبدیل کرده است.

یک پردیس با امکانات متنوع

در این پردیس، یک گالری در فضایی به وسعت ۷۷۲ متر مربع قرار دارد. در اینجا همچنین کتاب فروشی ساخته شده است که در آن انواع کتب سینمایی و تئاتر، متون تخصصی سینمایی، فیلمنامه و نمایشنامه، متون داستانی کلاسیک و مدرن (رمان و داستان کوتاه) از نویسندگان ایرانی و خارجی، انواع کتب خردسال، کودک و نوجوان، آرشیو کامل کتب فلسفه، جامعه شناسی و مقالات مرتبط، مجموعه آثار از روان شناسان جهان در زمینه های مختلف، آثار کلاسیک شعر، انواع سبک های شعر از شاعران معاصر به همراه نقد و بررسی، متون نقد ادبی، تاریخی، موسیقی، عکاسی، معماری، گرافیک و... ارائه می‌شود. سرای کودک برای نگهداری از کودکان ۳ تا ۱۰ ساله، کافی شاپ جزیره، رستوران و پارکینگ از بخش‌های دیگر پردیس سینمایی ملت محسوب می‌شوند. در این مجموعه همچنین فضاهای مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف وجود دارد. جذابیت‌های پردیس سینمایی ملت تنها به امکانات موجود در آن محدود نمی‌شود. می‌توان قبل یا بعد از فیلم دیدن، کمی در پارک زیبای ملت تفریح کرد. همچنین وجود کافه‌ها، فست فودها و رستوران‌هیا مختلف در این محدوده لذت گردش و رفتن به پردیس سینمایی ملت را دوچندان می‌کند.

هم تماشای فیلم و هم تفریح

کد خبر 869598
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha