یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کشورهایی هستند که باعث می‌شوند در تابستان‌ گرمای شدید، در بهار بارش‌های سیل‌آسا و در زمستان خشکی را شاهد باشیم.

ركورد گرما

به گزارش همشهری آنلاین، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گرمای این روزهای هوا اظهار کرد: اتفاقی که در فضای جهانی در حال رخ دادن است، تغییر اقلیم است که بیشتر به خاطر گازهای گلخانه‌ای رخ می‌دهد.

وی افزود: این گازها بیشتر توسط کشورهای پیشرفته که از نفت، گاز و زغال سنگ زیادی استفاده می‌کنند؛ تولید می‌شوند و در نتیجه حجم زیادی از این گازها وارد جو زمین می‌شود.

ظفری گفت: متاسفانه این کشورها خودشان را دوستدار محیط زیست معرفی می‌کنند، اما در عمل شاهد هستیم که به محیط زیست آسیب می‌زنند و اقدامات آنها باعث می‌شود در تابستان‌ گرمای شدید و در بهار بارش‌های سیل‌آسا و در زمستان خشکی را شاهد باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: آمریکا یکی از این کشورهایی است که حجم بسیار زیادی از این گازهای گلخانه‌ای را به جهان تزریق می‌کند و باعث می‌شود کشورهایی مثل ما عوارض آن را تجربه کنند.

وی گفت: از هفته گذشته موج سنگینی از گرما را در غرب آسیا شاهد هستیم که منشا آن همان تغییرات اقلیمی ناشی از تولید گازهای گلخانه‌ای است. این مسئله باعث شد عده زیادی از مردم برق سنگینی را مصرف کنند تا از گرما در امان بمانند و در واقع در مصرف برق رکوردهایی ثبت شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: امروز نیز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، روز بسیار گرمی خواهد بود و امیدواریم که بدون مشکل این روز را نیز سپری کنیم.

کد خبر 869873
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    جدی می فرمایید ؟!!! توی این وضعیت تمام دنیا مقصرن نه فقط چند تا کشور خاص