سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های بین‌المللی شطرنج که با شرکت ۲۷۶ شطرنج‌باز درسدن آغاز شده بود، به پایان رسید. شایسته قادرپور و احسان قائم مقامی نمایندگان ایران در این مسابقات بودند.

نهمین و آخرین دور رقابت‌های بین‌المللی شطرنج درسدن  آلمان به پایان رسید. در این رقابت‌ها که به روش سوئیسی در ۹ دور برگزار شد، احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج همراه با همسرش، شایسته قادرپور، عضو تیم ملی شطرنج زنان، ایران را نمایندگی کردند.

به گزارش دویچه‌وله، قائم مقامی در این رقابت‌ها به ۴ پیروزی، یک شکست و ۴ تساوی دست یافت. در میان شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها، او از نظر درجه‌بندی بین‌المللی (ریتینگ) پس از رقیبانی از روسیه، لهستان و اوکراین در جایگاه چهارم قرار دارد.

شایسته قادرپور، دیگر نماینده‌‌ ایران نیز در این مسابقه‌ها، به ۵ برد، ۳ شکست و یک تساوی دست یافت.

 قائم مقامی که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ موفق به کسب مقام قهرمانی در این مسابقه‌ها شده بود، نتوانست در این دیدارها از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و به جایگاه یازدهم دست یافت. این رقابت‌ها از ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) تا ۱۱ مرداد ماه (۲ اوت) با حضور ۲۷۶ شطرنج‌باز در "هتل رامادا" در شهر درسدن جریان داشت.

در پایان این مسابقه‌ها ولادیمیر اپیشین از روسیه با ۹ امتیاز، سرگئی اوسیویچ از اوکراین با ۸ امتیاز و روبرت کمپینسکی از لهستان با ۵/۷ امتیاز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

کد خبر 86998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز